سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بسته حوادث امروز بخوانید؛

توقیف ۹۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در عملیات نصر ۱۱۸/ کشف بیش از ۱۴ هزار موادمحترقه در مبارکه

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۱ اسفند ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۲۱ اسفند ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

توقیف ۹۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در عملیات نصر ۱۱۸

سرهنگ" محمدرضا هاشمی فرجانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در راستای تدابیر قرارگاه تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی استان اصفهان پس از یک هفته کار اطلاعاتی طرح عملیاتی نصر ۱۱۸ به اجرا گذاشته شد.

او افزود: در این عملیات که از ظرفیت و توان کلیه یگان‌های انتظامی و کارشناسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و بازرسی نظارت بر اصناف استفاده شده بود با کنترل مبادی مواصلاتی و انبار‌های استان حجم زیادی کالای خارجی قاچاق شامل لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، مواد خوراکی، لوازم یدکی و تجهیزات خودرو‌های سبک و سنگین که ارزش آن‌ها برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ۹۲ میلیارد ریال است کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از تشکیل ۱۲۴ فقره پرونده قاچاق کالا خبر داد و گفت: در این راستا ۴۹ دستگاه خودرو توقیف و ۱۳۸ متهم نیز دستگیر و برای رسیدگی به جرایم خود به مراجع قضائی تحویل شدند.

سرهنگ هاشمی فر با اشاره به تداوم اینگونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی گفت: ورود قاچاق گونه کالا‌های خارجی به ویژه کالا‌هایی که مشابه آن‌ها در داخل تولید می‌شوند مانع بزرگی بر سر تحقق شعار جهش تولید هستند و باعث رکود و ورشکستگی کارگاه‌های تولیدی و بیکاری کارگران می‌شوند که در این باره پلیس قاطعانه با دانه درشت‌های قاچاق کالا برخورد کرده و اجازه سؤاستفاده به آن‌ها را نخواهد داد.

 

کشف بیش از ۱۴ هزار موادمحترقه در مبارکه

سرهنگ "حمزه بهرامی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه اظهار کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌ها و صدمات ناشی از استفاده ناصحیح از مواد محترقه در شب چهارشبه آخر سال طرح برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه توسط ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان مبارکه به اجرا گذاشته شد.

او افزود: در این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنی عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان مبارکه بعد از تحقیقات میدانی وکسب اطلاع از توزیع مواد مخدر در چندین واحدصنفی موضوع را در دستور کار قرار داده و طی هماهنگی با مقام قضائی از این واحد‌ها بازرسی به عمل آوردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه اظهار کرد: در این عملیات در مجموع ۱۴ هزار و ۷۷۱ عدد انواع مواد محترقه کشف و پرونده مقدماتی در این خصوص برای واحد‌های صنفی متخلف تشکیل و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

انهدام باند سارقان خودرو‌های وانت مزدا

سرهنگ" حسین تُرکیان بیان داشت: ماموران اداره مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو‌های وانت مزدا در شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر، نجف آباد و فلاورجان، موضوع را به صورت تخصصی در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از بررسی‌های علمی و بکارگیری یک سری اقدامات هوشمندانه ردپای یکی از سارقان سابقه دار را در این سرقت‌ها به دست آورده و پس از چندین شبانه روز کار ویژه پلیسی طی یک عملیات ضربتی متهم را در حال تردد با یک دستگاه خودروی وانت مزدای مسروقه دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در ادامه از دستگیری پدر و برادر متهم که در این سرقت‌ها با او همدست بودند خبر داد و گفت: متهمان در اعترافات خود به ۱۴ فقره سرقت خودرو‌های وانت مزدا اقرار و عنوان کردند که این خودرو‌ها را پس از سرقت به ۳ نفر مالخر می‌فروختند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری مالخران خودرو‌های مسروقه و تحویل تمامی متهمان به مراجع قضایی گفت: با رد یابی‌های هوشمندانه صورت گرفته تعدادی از خودرو‌های مسروقه در شهر‌های اصفهان، شهرکرد، اردستان، خمینی شهر، قم و تهران کشف و پس از طی مراحل قانونی به مال باختگان تحویل شدند.

 

کشف بیش از ۵۰ هزار مواد محترقه در اصفهان

سرهنگ " حمید رضا اکبری بیان داشت: با توجه به نزدیکی چهارشنبه آخر سال طرح برخورد با عرضه مواد محترقه غیر مجاز در واحد‌های صنفی توسط ماموران این فرماندهی به اجرا گذاشته شد.

او افزود: ماموران در این طرح طی بازرسی از چندین واحد صنفی، تعداد ۵۷ هزار و ۸۵ عدد مواد محترقه غیرمجاز و ۶ کیلو و ۲۰۰ گرم اکلیل و ۵۰۰ گرم سُرنج کشف کردند.



فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه متصدیان واحد‌های صنفی متخلف برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند خاطر نشان کرد: از شهروندان نیز می‌خواهیم که هرگونه آگاهی از توزیع مواد محترقه در محله خود دارند موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

کشف ۲۴ تُن کود شیمیایی احتکار شده در مبارکه

سرهنگ "حمزه بهرامی بیان داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان مبارکه با اشرافیت و هوشمندی خود از احتکار مقدار قابل توجهی کود شیمیایی در یک انبار مطلع و بلافاصله رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

او افزود: پس از بررسی میدانی صورت گرفته مشخص شد مشخصات انبار و موجودی آن در سامانه انبار‌های اداره صنعت، معدن و تجارت ثبت نشده که ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام و در بازرسی از این انبار ۲۴ تُن کود شیمیایی احتکار شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله احتکاری را یک میلیارد ریال ارزیابی کردند گفت: در این راستا یک متهم دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.