سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داستان بازار مرغ این بار در نطنز !/ مردم برای خرید تجمع نکنند

دغدغه خرید مرغ در نطنز هم نمایان شد و مسئولان مرتبط در این زمینه اقداماتی را در راستای تنظیم بازار انجام دادند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، این روز‌ها خرید گوشت مرغ در کشور به ویژه شهرستان نطنز به یک دغدغه تبدیل شده است و شهروندان از قیمت بالای مرغ و چندنرخی بودن آن ناراضی هستند و مرغداران نیز از سوی دیگر از عدم تخصیص نهاده کافی گِله‌مند هستند.

استان اصفهان در تولید مرغ و تخم مرغ در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اما این کالای اساسی مردم گاهی اوقات بالاتر از دیگر نقاط کشور به دست آنان می‌رسد در حالی که با گران شدن گوشت قرمز مصرف گوشت مرغ در کشور ازافزایش داشته و امروزه نقش مهمی در امنیت غذایی دارد.

تأمین گوشت مرغ به ویژه در ایام پایانی سال از اهمیت بسیار زیادی برخودار است تا شهروندان با نزدیکی عید نوروز دغدغه‌ای نداشته باشند؛ رمضانعلی فردوسی فرماندار نطنز  با بیان اینکه قبلا تا دو تن مرغ در روز برای خرید مردم نطنز عرضه می‌شد، اظهار داشت: از روز چهارشنبه این میزان به پنج تن افزایش داشته است.

فردوسی با بیان اینکه مرغ در تمامی فروشگاه و مراکز عرضه مرغ در سطح شهرستان نطنز به فروش می‌رسد، افزود: از شهروندان درخواست داریم که از تجمع در یک یا چند مکان خاص خودداری کنند چرا که تمامی مراکز، مرغ وجود دارد که به راحتی می‌توانند نیاز خود را تهیه کنند.

سید جواد نوری دادستان عمومی و انقلاب نطنز نیز  با اشاره به اینکه طبق مصوبه تنظیم بازار نطنز هیج واحد صنفی حق فروش مرغ بیش از قیمت ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان را ندارد، اظهار داشت: در صورتیکه واحد صنفی بیش از این قیمت بفروشد باید فاکتور خرید به بازرسان ارائه دهد در غیر اینصورت متخلف است و با او برخورد قانونی می‌شود.

دادستان شهرستان نطنز ضمن تأکید بر ممنوعیت خروج مرغ به خارج از شهرستان نطنز افزود: هیچ تولیدکننده و عرضه‌کننده مرغ گوشتی، حق خروج مرغ به بیرون از نطنز را بدون اخذ مجوز از ادارات دامپزشکی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت را ندارد.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/ش

برچسب ها: قیمت مرغ ، مرغ گوشتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.