سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک ده میلیارد تومانی به احداث زائر سرای خراسان جنوبی در مشهد

استاندار خراسان جنوبی از کمک ده میلیارد تومانی استان به احداث زائر سرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه هم اندیشی هیئت مدیره بنیاد زائر کشور که پیرامون بررسی روند اجرای عملیات احداث زائر سرای خراسان جنوبی در مشهد برگزار شد، اقدامات انجام شده را ستودنی دانست و گفت: اصل و اساس کار در احداث زائر سرا‌ها بر مبنای کار‌های خیرخواهانه است.

او افزود: مسئولان مکلفند در کنار مردم، با تعامل و هم افزایی ساخت زائر سرا را همراهی کرده و روند اجرای کار را شتاب ببخشند.

ملانوری افزود: با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب، هنوز هم گروه‌هایی داریم که توفیق زیارت آستان مقدس امام رضا (ع) را نداشته اند و این زائر سرا می‌تواند نیاز عمده این عاشقان اهل بیت (ع) را برطرف کند.

استاندار به اعتبار مورد نیاز این پروژه برای تکمیل و بهره برداری اشاره کرد و افزود: این پروژه ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد که ۳۰ میلیارد تومان آن توسط بنیاد زائر در قالب تسهیلات و کمک‌های خیرین پرداخت می‌شود و بقیه نیز با بهره گیری از ظرفیت ماده ۹۷ تأمین خواهد شد که در این زمینه سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف است پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

او با تأکید بر این که کمک‌های استان به صورت نقدی و همچنین در قالب کالا‌های مورد نیاز اهدا خواهد شد، یک میلیارد تومان به صورت نقدی و ۵۰۰ تن سیمان به پروژه اهدا کرد.

معاون فنی و اجرایی صندوق سرمایه گذاری طرح حرم‌های مطهر، وابسته به وزارت راه و شهرسازی هم از اعطا تسهیلات ارزان قیمت برای تسریع در ساخت این زائرسرا خبر داد.

امیدیان افزود: ساخت زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد که ۲۰ میلیارد مابقی را با کمک خیران تامین می‌کنیم.

زائرسرای خراسان جنوبی، برای اسکان زائران محروم است که با زیربنای ۵ هزار مترمربع تا ۲ سال دیگر در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) ساخته می‌شود.

تاکنون در محل زائرسرا، گودبرداری و سازه نگهبان هم انجام شده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.