سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی:

سنندجی ها از آب سالم محروم اند

فرشادان گفت: کردستان منبع و سرچشمه آب چند استان کم آب کشور است، اما مردم نجیب سنندج از آب سالم و زلال و بدون بو محرومند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس یازدهم در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس خطاب به دکتر قالیباف گفت: استان محروم و عقب افتاده‌ی کردستان، خارج از نگاه توسعه محور است وشاید برخی از مدیران از این خواب بر تخت پست و قدرت بیدار شوند و به جلو فرار نکنند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس یازدهم ادامه داد: به استانی خوش آمدید که در آمار بیکاری و تولید توت فرهنگی رتبه اول کشور است و در بخش‌های کارآفرینی و صنعت و آمار راه روستایی، جزوآخرین استانهاست.

او با بیان اینکه به استانی خوش آمدید که در تولید گندم و دست فروشی و میوه فروشی در کنار خیابان و زباله گردی و سیگار فروشی و شغل‌های کاذب هم از اولین‌های کشور است، بیان کرد: کردستان بالاترین رای را به دولت آقای روحانی داد و همزمان بالاترین آسیب را دید از این دولت.

فرشادان افزود: کردستان منبع و سرچشمه آب چند استان کم آب کشور است و همزمان مردم نجیب سنندج از آب سالم و زلال و بدون بو محرومند، بیشترین فریاد کمک به اقتصاد را سر داده و کمترین پاسخ را شنیده است.

او خطاب به رئیس قوه مقننه کشور، گفت: به استانی خوش آمدید که کولبری سخت‌ترین شغل کاذب است و کولبران سخاوتمندترین انسان‌ها هستند؛ مطمئنم با دیدن آن کولبر در مریوان که به شما کادویی هدیه کرد، این حرف مرا تایید می‌کنید که کولبران دلی بزرگی دارند و باید به دادشان برسیم که در سرما و گرما از بین نروند و به فکر ساماندهی کولبران باشیم در عمل نه در شعار، بیشترین معادن را دارد، هم زمان بیشترین جوانان تحصیلکرده‌ی بیکار و بیشترین خام فروشی را دارد.

فرشادان بیان کرد: شما به استانی آمده اید که مردمانش هر دوره از انتخابات به ندای رهبری و مسئولان نظام لبیک گفته اند و به پای صندوق رای امده اند تا در کنار آن گشایش اقتصادی و احداث کارخانه‌ای بزرگ و اشتغالزایی اتفاق بیفتد، اما متاسفانه جوابشان وعده سر خرمن بوده است.

او ادامه داد: فکر می‌کنم همه شما عزیزان با بنده هم عقیده هستید که راه؛ زیرساخت توسعه است، کریدور شمال - جنوب در کردستان از سال ۸۳ تاکنون، چقدر پیشرفت داشته؟ هفده سال از شروع این پروژه و سال‌ها از عمر چندین دولت گذشته، اما هنوز حدود ۱۵۰ کیلومتر این پروژه آسفالت شده است، واقعا این زیبنده استان فرهنگی کوردستان است؟ در همین جاده‌ها که بنده به آن می‌گویم (قتلگاه انسانی)، هر روز خبر مرگ عزیزان را می‌شنویم، هر روز خبر مرگ و مصدومیت کولبران در مرز‌ها را می‌شنویم. بیشترین آمار خودکشی و اعتیاد هم، معلول همین مشکلات اقتصادی است.

فرشادان تصریح کرد: شاید همین الان به ذهنتان خطور کرده که فرشادان سیمای استان را کمی عقب افتاده ترسیم کرد، ولی باید یک روز یکی از شما عزیزان در دفتر بنده با مردم ملاقات بفرمایید، دلیل محکمه پسند دارم که کردستان عقب افتاده است و عده‌ای در پشت میزشان آن را نمی‌بینند. بار‌ها از مردم شنیده ایم که زمانی آقای قالیباف شهردار تهران بود، سیمای شهر تغییر کرد، مترو توسعه پیدا کرد، بار‌ها شنیده ام که آقای قالیباف آدم عملیاتی است.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مردم و رسانه‌ها بدون دلیل درباره آقای قالیباف نظر نمی‌دهند، اظهار داشت: همچنانکه بار‌ها در رسانه ها، فضای مجازی و محافل عمومی استان کردستان از مسئولان و ما نمایندگان انتقاد شده است، این همه گله مندی هست، چرا؟ چون محرومیت کردستان اظهر من الشمس است و با تبلیغات نمی‌توان مهر استان توسعه یافته بر پیشانی کوردستان زد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.