سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدام به موقع مأمور پلیس، مانع وقوع یک حادثه ناگوار شد/سوء استفاده فروشنده از مدارک هویتی مشتریان

مهم‌ترین حوادث ۲۰ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف خودرو سرقتی در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از کشف یک سواری پراید سرقتی توسط ماموران پاسگاه انتظامی تخت جمشید خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی تخت جمشید هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک سواری پراید که در کنار خیابان به صورت بلاصاحب رها شده بود مشکوک شدند.

او افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی، مطلع شدند که خودرو مسروقه و دارای دارای سابقه سرقت از شهر شیراز است.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه با انتقال این خودرو به پارکینگ، تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست ضمن همکاری بیشتر با پلیس، هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف کالای قاچاق ۱۷ میلیاردی در رستم

فرمانده انتظامی فارس از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۷ میلیارد ریال در شهرستان رستم خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: ماموران انتظامی رستم هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۴۸۰ عدد لامپ کم مصرف، ۱۲ عدد قهوه ساز، ۱۸ عدد سماور، ۵۲ عدد آسیاب، ۱۰۰ عدد صفحه سنگ فرز، ۳ هزار و ۲۱۰ عدد حوله، ۳ دستگاه سینک ظرف شویی، یک کارتن پیچ و ۶۰ عدد ظروف آشپزخانه خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۷ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کاهش ۳۰ درصدی سرقت منزل در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون گفت: سرقت منزل در بهمن ماه امسال ۳۰ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: با تلاش شبانه روزی و اقدامات پیشگیرانه عوامل انتظامی کازرون، آمار سرقت منزل، مغازه، خودرو و موتورسیکلت در این شهرستان کاهش چشمگیری داشته است.

او، موفقیت پلیس را نتیجه تلاش شبانه روزی عوامل انتظامی و بکارگیری اقدامات پیشگیرانه از جمله، تقویت گشت‌های خودرویی، موتوری، کنترل مجرمان سابقه دار، افزایش گشت‌های فوریتی پلیس ۱۱۰ و همچنین همکاری و تعامل بیشتر مردم با پلیس دانست.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه جمع کل سرقت‌ها در بهمن ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲ درصد کاهش یافته است، افزود: در مدت مذکور سرقت منزل نیز ۳۰ درصد کاهش وقوع داشته است.

سرهنگ زراعتیان، از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی و مجرمانه در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

کشف ۲۰ کیلو تریاک در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۴ خرده فروش و کشف ۲۰ کیلو تریاک در شهرستان کازرون خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع مواد مخدر در این شهرستان توسط ۴ نفر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

او افزود: مأموران با انجام تحقیقات و بررسی‌های میدانی، موفق به شناسایی این ۴ قاچاقچی مواد مخدر شدند و طی دو عملیات ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه آنان، ۲۰ کیلو تریاک کشف شد، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سوء استفاده فروشنده از مدارک هویتی مشتریان

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری مردی ۳۴ ساله که با سوء استفاده از مدارک هویتی مشتریان خود اقدام به خرید و فعال کردن سیم کارت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس بیان کرد: خانمی ۲۳ ساله به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد که با مدارک هویتی او چندین عدد سیم کارت فعال و با آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی اقدامات مجرمانه صورت می‌پذیرد، لذا با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به این پرونده به صورت جدی در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم ۳۴ ساله شاغل در یک دفتر خدمات ارتباطی با استفاده از مدارک هویتی مشتریان خود اقدام به خرید و فعال کردن سیم کارت‌های تلفن همراه کرده است و آن‌ها را با قیمت‌های بالا جهت اقدامات مجرمانه به فروش رسانده است.

رئیس پلیس فتا فارس با بیان اینکه با تلاش مأموران سایبری وی شناسایی و دستگیر شد، گفت: در بررسی‌های فنی مشخص شد این فرد از مدارک هویتی بیش از ۱۰ نفر سوء استفاده و اقدام به فعال کردن حدود ۲۵ سیم کارت کرده است.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه هرگونه سوء استفاده از مدارک هویتی دیگران برابر قانون جرم است و با خاطیان برابر قانون برخورد می‌شود، از عموم مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه جرایم سایبری موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارشات مردمی) گزارش کنند.

اقدام به موقع مأمور پلیس مانع وقوع یک حادثه ناگوار شد

اقدام به موقع و فداکارانه یک مأمور نیروی انتظامی در شهرستان لارستان مانع از بروز آتش سوزی منزل شد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی شهرستان لارستان در خصوص این موضوع اظهار کرد: یکی از مأموران انتظامی این فرماندهی که به مرخصی ساعتی اعزام شده بود، پس از مشاهده یک کودک در خیابان که با حالتی آشفته و سراسیمه در حال دویدن بوده است، متوجه می‌شود که منزلشان آتش گرفته و هیچ کس هم در آن جا حضور ندارد.

او ادامه داد: این مأمور پلیس، بلافاصله به همراه کودک به محل آتش سوزی مراجعه و با توجه به بسته شدن در‌های ورودی به سرعت از دیوار بالا می‌رود و شیر گاز خانه را قطع می‌کند.

او افزود: با سرعت عمل این مامور نیروی انتظامی، آتش که در بخشی از منزل شعله ور شده بوده است، خاموش و مهار شده و از بروز اتفاقات ناگوار بعدی جلوگیری به عمل می‌آید.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان ضمن تقدیر و تشکر از اقدام فداکارانه و سرعت عمل بالای این مأمور وظیفه شناس، تأکید کرد: کارکنان نیروی انتظامی با داشتن روحیه ایثار و از خود گذشتگی در موقعیت‌های مختلف، در مسیر خدمت رسانی به مردم سر از پا نمی‌شناسند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.