سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۳۰هزار هکتار از اراضی کشور به زراعت چوب

رئیس سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی گفت: ۳۰هزار هکتار از اراضی ملی کشور با همکاری بخش خصوصی به زراعت چوب اختصاص یافته است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، رئیس سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی در سفر خود به البرز و حضور در دانشگاه پردیس کشاورزی به توسعه زراعت چوب در کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه زراعت چوب در یازده ماه سال جاری از ۳۰ هزار هکتار اختصاص یافته به زراعت چوب ۲۲ هزار هکتار محقق شده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی افزود: که علاوه بر تامین نیاز کشور از این طریق اشتغال خوبی را نیز برای افراد متخصص در منابع طبیعی ایجاد شده است.

وی به زراعت چوب در ۲ دهه اخیر اشاره کرد و گفت: این زراعت با گونه‌های صنوبر در شمال کشور و اکالیپتوس در استان‌های دیگر انجام شده بود که در زمان مناسب خود برداشت نشده بود، ولی در سال ۹۹ برداشت چوب در استان گیلان به میزان بیش از ۱۸۰ هزار مترمکعب انجام شد.

او گفت: در مجموع از زراعت چوب و سایر شکل‌های استحصال چوب بیش از یک میلیون مترمکعب استحصال چوب انجام شده است که بخشی از نیاز صنایع چوب و کاغذ سلولزی را تامین کرده است و به صورت غیرمستقیم در پیگشیری از قاچاق چوب هم تاثیر گذار بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به سازماندهی ۵ هزار نیروی حفاظتی برای جلوگیری از زمین خواری اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از زمین خواری بایستی حفاظت فیزیکی را تقویت کنیم که به همین منظور پنج هزار نیروی حفاظتی در بلوک‌های حفاظت خاص خودشان سازماندهی شده اند و بیش از یک هزارو۲۰۰ دستگاه خودرو با نصب جی. پی اس به صورت کامل در محل ماموریت تحت رصد هستند ضمن اینکه سامانه ۱۳۹ علاوه بر سامانه ۱۵۰۴ که استانی است آماده پاسخگویی به شکایات و ثبت اطلاعات مردمی در حوزه منابع طبیعی است.

منصور در ادامه به اقدامات انجام شده در کشف جرم اشاره کرد و افزود: در حوزه قاچاق چوب در تعداد کشفیات ۳۰ درصد افزایش، ولی در حجم کشفیات ۲۴ درصد کاهش داشتیم که نشان از تقویت اقدامات حفاظتی داشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: همچنین در حوزه اجرای احکام عقب افتادگی داشتیم که امسال ۱۵۰ هزار هکتار را اجرای حکم کردیم و به منابع طبیعی برگردانیم که متوسط به دو سه سال اخیر بیش از ۹ برابر توانستیم اجرای حکم کنیم و عرصه را به منابع طبیعی برگردانیم.

انتهای پیام/ر .ن

برچسب ها: زراعت چوب ، قاچاق چوب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.