سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزم جزم بهزیستی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی

بهزیستی با راه اندازی سامانه‌های خط مشاوره تلفنی۱۴۸۰، اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و خط اعتیاد ۹۶۲۸، تلاش خود را به منظور کنترل، کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صدیقه شبستری، رییس بهزیستی شهرستان راور در نشست کار گروه آسیب‌های اجتماعی شهرستان به بحث آموزش و ارتقای سطح آگاهی اجتماعی و مهارت‌های گوناگون زندگی تک تک افراد جامعه برای گسترش فرهنگ پیشگیری اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست کلی سازمان بهزیستی مبنی بر گسترش فرهنگ پیشگیری و از سویی توانمند سازی جامعه هدف، این مجموعه گسترش آموزش و استفاده افراد جامعه از خدمات تخصصی بهزیستی به خصوص در مواقع حساس و بحرانی را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است که با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی و به ویژه خودکشی در راور به دلیل نداشتن مهارت‌های ارتباطی و مشاوره‌های تخصصی، تمام تلاش خود را برای کنترل و کاهش این آسیب به کار بسته ایم.

او با اشاره به اینکه آمار خودکشی در راور به هیچ وجه زیبنده این شهرستان نیست، افزود: سازمان بهزیستی با راه اندازی سامانه‌های خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰، اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و خط اعتیاد ۹۶۲۸ نقش خود را در زمینه کنترل و کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به بهترین شکل ممکن ایفا می‌کند.

در ادامه این نشست مالک اژدری، فرماندار شهرستان راور بر لزوم همکاری مسئولانه و همفکری به منظور پیشگیری از خودکشی و کاهش این آسیب در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: از جمله عواملی که در بروز آسیب‌های اجتماعی نقش دارند، می‌توان به بیکاری، اعتیاد، فقر اقتصادی و فرهنگی و شیوه‌های نادرست تربیتی اشاره کرد.

او بیان داشت: باید با گسترش آموزش و ارتقای سطح آگاهی جامعه در مسیر سلامت اجتماعی به گونه‌ای گام برداشت که زیبنده جامعه اسلامی و ایرانی باشد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.