سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنگره بزرگداشت حضرت آمنه (س) در قم به پایان رسید

کنگره بزرگداشت حضرت آمنه (س) مادر گرامی پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) با تجلیل از برگزیدگان آثار برتر در قم پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در پیامی تصویری به این کنگره گفت: حضرت آمنه (س) دارای صفات برجسته اخلاقی است که آن‌ها را به فرزندش پیغمبر منتقل کرد.

 مرجع تقلیدشیعیان افزود: کمتر کسی شناخت کاملی از آمنه بنت وهب مادر پیامبر (ص) دارد که شناخت مزایای فکری و اخلاقی این زن، از ویژگی‌هایی است که با این کنگره می‌تواند محقق شود.

حجت الاسلام احمد عابدی دبیر علمی کنگره بزرگداشت حضرت آمنه هم با اشاره به تلاش دو ساله دست اندر کاران این کنگره، گفت: با برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آمنه، ۲۶ اثر پژوهشی آماده و به مرحله چاپ رسید.

حجت الاسلام احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) نیزگفت: علاقمندان برای شناخت هر چه بیشتر این بانوی بزرگوار می‌توانند آثار پژوهشی را که بر روی سایت پژوهشکده علوم و معارف قرآنی علامه طباطبایی بار گذاری شده است و در کتاب فروشی‌های حرم مطهر موجود است، مراجعه کنند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم گفت: کنگره بزرگداشت مادر رسول گرامی اسلام در راستای نشر معارف اهل‌بیت (ع) است که خوشحالیم این اتفاق در آستان حرم حضرت معصومه (س) صورت می‌گیرد.

آیت الله سعیدی دفاع از کیان تشیع برابر هجمه‌هایی که علیه ارزش‌ها و مفاهیم اصیل دینی و شیعی صورت می‌گیرد از اهداف برگزاری این کنگره خواند.

او افزود: تولید آثار ارزشمند در مورد بانوانی همچون آمنه مادر پیامبر (ص) که دشمنان کمر به تخریب آن‌ها بسته اند لازم و ضروریست، و از طرف دیگر لازم است که بعد از کشف، تحقیق و شناخت شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام ان‌ها را به عنوان الگو به دیگران شناساند.

تولیت حرم حضرت معصومه س در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضرت آمنه می‌تواند الگویی برای همه مادران ما باشد، و اینکه مادران چه جایگاه ویژه‌ای در تربیت صحیح فرزندان خود دارند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.