سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درگز خبر داد؛

صدور موافقت اصولی با بزرگترین طرح گردشگری در درگز

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درگز گفت: موافقت اصولی با بزرگترین طرح گردشگری درگز در محدوده سد درونگر این شهر صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد مددی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگز گفت: سد درونگر یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری  درگز است که می‌تواند پذیرای گردشگران بسیاری باشد.

او با بیان این‌که تاکنون زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه فراهم نبود افزود: پس از رایزنی با سرمایه‌گذاران بومی، درخواست سرمایه‌گذاری اجرای طرح گردشگری سد درونگر از سوی  شرکت توسعه گردشگری و طبیعت‌گردی تندوره درگز ارائه شد که پس از رفع مشکلات آن در جلسه کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری شهرستان، با تأیید فرماندار و اعضای ستاد این طرح به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ارجاع شد.


بیشتر بخوانید


 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگز ادامه داد: پس از تأیید این طرح در کمیته فنی، موافقت اصولی این طرح گردشگری در شهرستان درگز صادر شد.

مددی بیان کرد: قرارداد گردشگری سد درونگر با حضور وزیر نیرو  فی‌ مابین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و مدیرعامل شرکت گردشگری و طبیعت‌گردی تندوره درگز امضاء شد.

او تصریج کرد طرح  گردشگری سد درونگر در وسعتی به مساحت ۲۸ هکتار و با اعتباری بیش از  دویست‌وپنجاه میلیارد ریال و با امکاناتی از جمله  تفریحات آبی، فضا‌های اقامتی، بومگردی و رستوران، پیست اسب‌سواری، پرورش ماهی و ماهیگیری، باغ‌گل، گردشگری کشاورزی و گردشگری سلامت اجرا خواهد شد.

سد درونگر در حاشیه محور مواصلاتی درگز به قوچان و در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال‌غربی از شهر درگز قرار دارد.

 منبع: قدس آنلاین

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.