سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

غفلت در زمینه کرونا وضعیت را بحرانی می کند

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی زنجان گفت: رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در شرایط کنونی جامعه باعث خواهد شد تا وضعیت استان زنجان بحرانی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان عصر دیروز سه شنبه در هشتاد و یکمین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون از ۱۸۰ هزار و ۴۸۰ نفر نمونه سرپایی و بستری گرفته شده است، گفت: این نمونه‌گیری‌ها منجر به شناسایی ۴۸ هزار و ۱۶۷ مورد مثبت شده است.

او از افزایش مختصر تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته استان زنجان  طی هفته‌های گذشته خبر داد و افزود: این میزان افزایش که از ۵ هزار و ۶۱۹ مورد مراجعه در هفته گذشته به ۶ هزار و ۵۴ مورد مراجعه در این هفته رسیده است، حاکی از آن است که نباید در این خصوص اجازه غفلت دهیم تا در فاجعه ای بزرگ گرفتار شویم.

این مسئول با بیان اینکه رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در شرایط کنونی جامعه باعث خواهد شد تا وضعیت بغرنج از یک خانواده به یک شهر تسری پیدا کند، ادامه داد: نمونه بارز این غفلت و بی‌توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی را می‌توان در ۲ روستا از  توابع شهرستان‌های ماه‌نشان و ایجرود مشاهده کرد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه ابتلای یک فرد در محیط کوچکی چون روستا و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی از سوی این شخص باعث ابتلای سایرین خواهد شد، ادامه داد: روستاهای مذکور تبدیل به کانون کرونا شده و محدودیت‌های کرونایی در آن به اجرا گذاشته شده است.

قزلباش با بیان اینکه تلاش می‌شود تا به کمک بسیج ارزاق مورد نیاز اهالی این روستاها تأمین شود، گفت: علاوه بر این ۲مدرسه در این روستاها در حال تجهیز است تا برای قرنطینه بیماران مورد استفاده قرار گیرد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.