سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهریاری:

دولت باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مشاغل آسیب پذیر قرار بدهد

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: دولت باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مشاغل آسیب پذیر قرار بدهد تا شرایط کرونا بیش از این برای آن ها سخت تر نشود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در برنامه زنده تلویزیونی به وقت ایران  گفت: توصیه‌هایی که در وزارت بهداشت و درمان مطرح می شد، در ابتدا عملی نمی شد. اول امسال برای اعمال محدودیت‌ها شاهد تعلل بودیم. راه حل مبارزه با آسیب به اقشار و کسب و کار‌های مختلف، کاهش محدودیت‌ها و سرپیچی از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، نیست.

او افزود: دولت باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مشاغل آسیب پذیر قرار بدهد. ما شاهدیم که برخی شرکت‌های هواپیمایی تمام ظرفیت بلیط هایشان را فروخته اند و حتی هتل‌ها پذیرش کامل دارند. مردم وقتی سفر می‌روند همیشه در هتل نمی‌مانند و داخل شهر‌ها در تردد هستند و اگر مبتلا شوند به شهر خودشان می‌آیند و آمار افزایش پیدا می کند.

شهریاری در مورد آموزش‌های مجلس و دولت به مردم بیان کرد: باید از صدا و سیما تشکر کرد، زیرا تمام توصیه‌های وزارت بهداشت را در طی هزاران ساعت به مردم منتقل کرد و همه در جریان رعایت تمام جزییات شیوه نامه‌های بهداشتی هستند.

او ادامه داد: ما قبول داریم که مردم خسته شده اند، اما اولویت ما، همچنان سلامتی و جان مردم است و معتقدیم هنوز هم باید مردم رعایت کنند.

شهریاری گفت : دو ماه پیش به رییس جمهور نامه دادیم که پروازهای انگلیس و اروپا را کنسل کنند اما این اتفاق نیفتاد. به طور مثال علی رغم توصیه های وزارت بهداشت برای بستن مرزهای عراق، همچنان شاهد رفت و آمد بودیم و تمام اتفاقاتی که ویروس در خوزستان ایجاد کرد در عراق هم رخ داد.

در حال تکمیل...

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.