سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

نرخ پوشش تحصیلی پایه اول ابتدایی در چهارمحال و بختیاری بالاتر از کشوری است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: میانگین پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی، پیش دبستانی و همچنین پایه اول ابتدایی در چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح استودیوی آموزش مجازی مقطع ابتدایی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت نرخ پوشش تحصیلی در نظام آموزش و پرورش گفت: نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در کشور ۹۷.۴۵ درصد است.

او افزود: مهمترین شاخص عملکرد نظام آموزش و پرورش نرخ پوشش تحصیلی است که هرچه این میزان بالاتر باشد نظام آموزش و پرورش فعال‌تر خواهد بود.


بیشتر بخوانید


حکیم زاده اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری، نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموازن پایه اول ابتدایی میانگین کشور ۹۴.۶ درصد است که این میزان در استان چهارمحال و بختیاری ۹۸.۵۲ درصد است و از میانگین کشوری بالاتر است.

او با اشاره به شرایط استان از جمله پراکندگی مدارس روستایی، سخت‌گذر بودن مناطق و پراکندگی مدارس ادامه داد:، اما میانگین پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی، پیش دبستانی و همچنین پایه اول ابتدایی از میانگین کشوری بالاتر است.

حکیم‌زاده گفت: نرخ تکرار پایه در استان در مقطع ابتدایی از میانگین کشوری پایین‌تر است که این امر نشان‌دهنده اقدامات و تلاش‌های هدفمند معلمانان استان است.

او افزود: حوزه معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از نظر شاخص‌های عملکردی و عمومی به عنوان معاونت برتر انتخاب شده است.

حکیم زاده با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در سنین کودکی اضافه کرد: سازمان تعلیم و تربیت کودک تاسیس شده است که این امر یک گام رو به جلو برای تربیت کودکان است.

او ادامه داد: کودکی مهمترین سن برای تربیت و شخصیت‌سازی کودکان است و در تمام دنیا سرمایه گذاری برای تربیت در این سنین است و با فعال شدن سازمان تعلیم و تربیت کودک بستری برای تربیت کودک با یک برنامه منظم و هدفمند برنامه‌ریزی شده است.

حکیم‌زاده گفت: سنگ بنای محکم تربیت، دوران کودکی است و باید کیفیت و کمیت آموزش در این دوران با کمک همکاران معاونت ابتدایی با تولید محتوا و بارگذاری محتوایی تغییر کند.

او افزود: در دوران شیوع کرونا، برای تعطیل نشدن بحث آموزش و پرورش، تولید محتوا در سطح آموزش و پرورش با یک کار جهادی تهیه و در شبکه شاد بارگذاری شده است تا یک فرصتی برای آموزش در زمان شیوع کرونا و منبع یادگیری و در دروان پساکرونا باشد.

حکیم زاده به اجرای طرح بسته تحولی خوانا در مدارس ابتدایی که مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش نیز است، اشاره کرد و گفت: این طرح چهار مهارت پایه زبانی از جمله " خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن" تقویت می‌شود.

او افزود: در سال تحصیلی آینده، نظام آموزش ابتدایی با یک بازبینی و بازنگری اجرایی می‌شود و برنامه‌های آموزشی جدید جایگزین برنامه‌های قدیم خواهد شد.

حکیم زاده به اجرای برنامه توانمندسازی قرآنی معلمان و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به عنوان یک برنامه جدید اشاره و اضافه کرد: این برنامه به صورت آزمایشی در استان البرز آغاز شده است تا توانمندسازی قرآنی معلمان دوره ابتدایی انجام شود.

او ادامه داد: این طرح در راستای افزایش توانمندی قرآنی معلمان و دانش‌آموزان با رویکرد انس با قرآن و روش‌های فعال و خلاق آموزش قرآن به کودکان و ایجاد محیط جدید برای آموزش قرآن اجرا می‌شود.

حکیم زاده با اشاره به شیوع ویروس کرونا و استفاده بیش از اندازه کودکان از فضای مجازی و دنیای فناوری گفت: اجرای طرح کدنویسی و برنامه‌نویسی برای کودکان از سنین پیش دبستانی از سال آینده اجرا خواهد شد.

او افزود: با اجرای این طرح از سنین کودکی به کودکان آموزش‌های لازم فناوری ارائه می‌شود، تا بتوان تهدید‌های فضای مجازی را به یک فرصت مهم تبدیل کنیم و سواد محاسباتی و سواد دیجیتالی کودکان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.