سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید انواع گل در حمیدیه

شهرستان حمیدیه رتبه سوم تولید گل در استان خوزستان قرار را دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن بهداد مدیر اداره میراث فرهنگی حمیدیه گفت: انواع گل‌های شب‌بو، زنبق، گل خشک و گل همیشه بهار در حمیدیه برداشت می شود و این شهرستان که در رتبه سوم تولید گل در استان قرار دارد.

او با بیان اینکه امسال در بخشی از مزارع پیاز نرگس نیز کاشته شد، افزود: ، قدمتی طولانی در تولید انواع گل دارد که برای مصارف داخلی و خارج از استان به بازار عرضه می‌شود.

بهداد با اشاره به اینکه حمیدیه را به نام شهر گل‌های شب‌بو می‌شناسند، در فاصله چند کیلومتری این شهر و در کنار جاده اهواز - سوسنگرد روستای شبیشه قرار گرفته است، تصریح کرد: این گل‌ها برای مصارف داخل و خارج از استان به بازار عرضه می‌شوند. علاوه براین برخی از گل‌ها نیز بنا به نیاز خریداران به خارج از کشور نیز صادر می‌شوند.

مدیر اداره میراث فرهنگی حمیدیه گفت: با توجه به نقوش موجود بر ظروف سفالی و سفال‌های منقوشی که از محوطه باستانی ۱۷۰۰ ساله حمیدیه کشف شد، نقش و نگار‌ها نشان از گل، مزارع کشاورزی و سبزه‌زار دارند و قدمت حاصلخیزی و سابقه کشت و کار گل در این منطقه را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول گفت: باغ گل‌های حمیدیه همه ساله پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی بود که به موجب آن در سال ۹۷ استارت جشنواره گل‌های شب بوی برگزار شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: پرورش گل ، گل و گیاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.