سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تایید ابتلای یک نفر به کرونای انگلیسی در تربت جام

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: اولین مورد از ابتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در تربت جام شناسایی و تایید شد.

محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت:سه نفر از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی تربت جام با علائم مشکوک به کرونای جهش یافته انگلیسی که نمونه PCR آنان مثبت شده بود جهت آزمایش NGS به بیمارستان امام رضا (ع)مشهد فرستاده شدند که متاسفانه نتیجه آزمایش یکی از آنان مثبت اعلام شد.

او افزود: بلافاصله همکاران ما فرد را قرنطینه و آموزش‌های لازم را به بیمار و خانواده اش دادند و از سایر افراد خانواده و اطرافیان آزمایش PCR به عمل آمد که خوشبختانه نتیجه آزمایش همه افراد منفی بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد:این فرد به یکی از شهرهای نارنجی و پر خطر مسافرت کرده وبنا به گفته خودش با یک نفر علامت دار و مشکوک به کرونای انگلیسی هم اتاق بوده است.

محمد افکار بیان کرد: از مردم عزیز می خواهیم با توجه به سرعت انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی و خطرناک بودن آن، دستورالعمل های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند و از حضور در دور همی‌ها و هرگونه تجمع خودداری کنند و در مکان های عمومی از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

او تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن سال جدید از مردم می خواهیم از سفر به شهرها ها و مناطق آلوده کشور بخصوص شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی خودداری کنند و پذیرای مهمان از مناطق آلوده کشورمان به کرونای انگلیسی نباشند و مراقبت های بهداشتی را برای صیانت از سلامت خود و خانواده هایشان رعایت کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام تاکید کرد:همکاران ما همه روزه و در ایام تعطیل در مراکز درمانی آماده ارائه خدمات سلامت به مردم هستند از مردم عزیز می خواهم با مشاهده علائمی مثل تب ،گلو درد،خستگی، ضعف عضلانی ،بدن درد،اسهال و استفراغ و....به نزدیک تربت مراکز درمانی مراجعه نمایند.

انتهای پیام//ز.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
خدا به ما رحم کنه