سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعاده هزار و ۱۱۴ هکتار اراضی دولتی به بیت المال در سال ۹۹

رییس کل دادگستری استان کرمان از اعاده بیش از یک هزار و ۱۱۴ هکتار اراضی دولتی به بیت المال طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعلام این خبر در شورای حفظ حقوق بیت المال استان گفت: درحال حاضر دو هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی اختلافی در سطح این استان وجود دارد که مبنای اقدامات سال آینده شورای حفظ حقوق بیت المال استان باید تعیین تکلیف این اراضی باشد.

او افزود : تغییر کاربری اراضی کشاورزی، زراعی و باغی از مشکلات جدی استان کرمان در حوزه حفظ حقوق بیت المال به شمار می‌رودکه دراین رابطه طی سال جاری ۱۶۱ هکتار از اراضی تغییر کاربری یافته در سطح استان کرمان به وضع سابق اعاده شده است.

موحد از تلاش‌های مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال و جنوب استان کرمان در راستای صیانت از اراضی ملی قدردانی کرده و گفت: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز لازم است که هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم به منظور جلوگیری از هرگونه سو استفاده متعرضین به حقوق بیت المال انجام شود تا افراد از فرصت تعطیلات نوروزی برای رسیدن به اهداف خود و ضربه زدن به محیط زیست سو استفاده نکنند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: هر سازمان باید برنامه اجرایی خود در حوزه حفاظت از حقوق بیت المال برای سال ۱۴۰۰ را تدوین کند تا در نخستین شورای حفظ حقوق بیت المال استان در سال آینده، مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و مبنای اقدامات این حوزه باشد.

موحد برای تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم محیط زیست نیز قول مساعد داد وافزود: بر اساس برنامه تنظیمی هر دستگاه در راستای حفاظت از حقوق بیت المال، باید چشم انداز فعالیت‌های این شورا در سال آینده تدوین شده و برای رسیدن به آن اقدام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان نیز دراین نشست با اشاره به مشکلات این اداره کل در راستای تامین نیرو‌های حفاظتی، گفت: با وجود کمبود اعتبارات و نیروی انسانی در سال گذشته ۳۰۴ فقره پرونده تصرف اراضی تنظیم شده است و مساحت اراضی ۳۰۰ هکتار بوده است.

مهدی رجبی زاده اظهار داشت: در سال گذشته ۱۵۰ مورد آتش سوزی اراضی داشته ایم که اگر حضور به موقع نیرو‌های اداره کل منابع طبیعی نبود ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان از بین می‌رفت.

او تصریح کرد: در راستای اجرای طرح کاداستر منابع طبیعی در استان کرمان تا پایان بهمن ماه این طرح در ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان گفت: با همکاری بسیار خوب اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان میزان اجرای طرح کاداستر در منابع طبیعی از ۵۴ درصد به ۷۳ درصد رسیده است.

رجبی زاده بیان کرد: در سال جاری ۲۴۰ هکتار از اراضی ملی شمال استان کرمان به بیت المال اعاده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی جنوب استان کرمان نیز گفت: در سال جاری ۵۵۵ هکتار اراضی جنوب استان کرمان اعاده شده است.

احمدی بیان کرد: ۹۵ درصد اراضی جنوب استان کرمان معادل سه میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار دارای سند تک برگ هستند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.