سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارآمدی مهم‌ترین مؤلفه برای کاندیدای مورد نظر شورای وحدت در انتخابات ریاست جمهوری

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: برای انتخاب کاندیدای مورد نظر شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی کارآمدی از وزنه حزبی بسیار مهم‌تر است و مورد سنجش قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در اولین نشست رسانه‌ای شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های وحدت انقلاب اسلامی خراسان رضوی در مسجد امام خمینی (ره) با اشاره به مؤلفه مهم کارآمدی برای سنجش کاندیداها، گفت: مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و گرفتاری‌های معیشتی فرصت کافی برای شناخت نامزد‌ها  ندارند به همین علت با تکیه بر جریان های مورد اعتماد نامزد‌ها را انتخاب می‌کنند.

او افزود: شورای وحدت و شورای ائتلاف در خراسان رضوی یک هدف را دنبال می‌کنند و در این دوره مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای وحدت و شورای ائتلاف یکی شدند و امیدواریم همانطور که در انتخابات گذشته مردم به این شورا اعتماد کردند در این انتخابات هم شورا را معتمد خود بدانند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: برآیند عملکرد شورای ائتلاف، جایگاه بالای نمایندگان منتخب شورا نسبت به دوره‌های قبل است؛ نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی، ریاست کمیسیون‌های مهم مجلس نشان می‌دهد نمایندگان خراسان رضوی به عناصر مهمی در حل مسائل کشور تبدیل شده اند.

ترقی بیان کرد: در این دوره دو کارگروه را برای انتخابات ۱۴۰۰ در شورا راه اندازی کردیم، کارگروه اول آسیب‌شناسی شورا‌های شهر گذشته را مورد بررسی قرار می‌دهد و کارگروه دوم که از ۴۰ متخصص در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری تشکیل شده و برنامه چهار ساله شورای شهر را تدوین می‌کنند تا بر اساس اولویت‌هایی که در خواست‌های مردم است، پیگیری‌ها دنبال شود.

او تصریح کرد: در این دوره نرم‌افزاری را آماده کرده‌ایم و آدرس سایت به زودی برای افرادی که می‌خواهند برای انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا شوند اطلاع رسانی می‌شود تا افراد پیش نیاز‌های اولیه را وارد کنند و مدارک و مستندات لازم برای بررسی شایستگی آن‌ها در این سامانه ثبت شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: شورای ائتلاف برای بررسی شاخص‌های پایه نامزد‌ها پنج کمیته بررسی تشکیل می‌دهد که افراد با مستندات موجود در مدت یک ماه مورد بررسی قرار می‌گیرند تا سوابق و نحوه کارآمدی آن‌ها ارزیابی شود و تعداد پنج برابر نیاز به کمیته تطبیق معرفی می‌شوند.

ترقی اظهار کرد: در کمیته تطبیق مجموعا ۱۷ نفر که متخصص کمیسیون‌های شورای شهر هستند و از مسائل شهری اطلاع دارند حضور دارند و پس از بررسی‌های لازم ظرفیت سه برابری را به شورای ائتلاف معرفی می‌کنند، سپس در شورای مرکزی که جمعیتی بالغ بر ۴۰ نفر حضور دارند ظرفیت دو برابر نیاز شورای شهر را به مجمع عمومی معرفی می‌کنند و در نهایت در این مرحله مجمع عمومی با ۳۰۰ نفر اعضا با شنیدن نقطه نظرات افراد رأی‌گیری می‌کنند و لیست نهایی از سوی مجمع عمومی انتخاب و به مردم معرفی می‌شوند، تمامی نامزد‌ها باید این مراحل را طی کنند.


بیشتر بخوانید



او افزود: نامزد‌هایی که برای انتخابات شورای شهر انتخاب می‌شوند، نباید شورا را سکویی برای مسئولیت‌های دیگر ببینند، به همین دلیل اعضای شورای شهر ششم حق گرفتن مسئولیت جدید خارج از شورا را ندارند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم در انتخابات ۱۴۰۰ شاهد مشارکت پرشور و بالای مردم باشیم، گفت: نباید به دشمن اجازه دهیم از انتخابات برای سیاه‌نمایی دستاورد‌های انقلاب اسلامی استفاده کند، زیرا همه دولت‌ها با هر تفکری تلاش کردند تا به تقویت نظام جمهوری اسلامی کمک کنند.

شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی با نام اختصاری "شانا" وابسته به جناح اصول‌گرایان است؛ جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، حزب توسعه و اعتدال انقلاب اسلامی، حزب موتلفه اسلامی، جبهه یکتا، جبهه ایستادگی ایران اسلامی، جامعه زینب و جبهه پیروان خط امام و رهبری از اعضای رسمی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی هستند.

انتهای پیام//م. ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.