سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از سند جامع پیشگیری از خشونت در آذربایجان شرقی

از سند جامع پیشگیری از خشونت در آذربایجان شرقی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی پیشگیری از خشونت و آسیب‌های اجتماعی در جامعه را از آرمان‌های انقلاب اسلامی برشمرد.

پورمحمدی  گفت: باید آسیب‌های اجتماعی شهر را شناخته و برای درمان آن تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید شاخصه‌های فرهنگی جامعه را ارتقا دهیم و تمامی دستگاه‌های متولی در این زمینه وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند افزود: اجرای سند جامع پیشگیری از خشونت آذربایجان شرقی گامی به جلو است و می‌تواند در ارتقای  فرهنگ جامعه موثر باشد.

بدرشکوهی معاون اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نرخ خشونت در استان آذر بایجان شرقی نسبت به میانگین کشوری که ۵ درصد است بیشتر اعلام شده است و هدف از تدوین و اجرای سند جامع پیشگیری از خشونت در افق چند ساله است.

بدرشکوهی با تاکید بر اینکه هشت هزار و ۷۳۵ نفر ساعت کار علمی و تخصصی در این زمینه انجام شده است افزود: ایجاد امید و نشاط در جامعه که از سرمایه‌های اجتماعی است بسیار مهم و ضروری است.

 علیلو دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز نیز در این جلسه گفت: حدود یک و نیم ماه قبل رئیس قوه قضاییه سند تحول قضایی را ابلاغ کرد که این سند برگرفته از رهنمود‌های مقام معظم رهبری است و در آن برای پیشگیری از جرم و خشونت تاکید شده است و اصلاح  و بازپروری مجرمین از اولویت‌های آن به شمار می‌رود.

 علیلو افزود: اراده ‌ای بزرگ از سوی قوای سه گانه مشاهده می‌شود که می‌تواند از سرمایه‌های اجتماعی صیانت کند تا رفتار‌ها، ناهنجار‌هایی  و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.