سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملخ‌ها هنوز نیامده‌اند/ بوشهر در آماده باش است

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای مقابله با ملخ در آماده باش هستیم اما تا کنون گزارشی از ورود این آفت به استان نداشته‌ایم.

خسرو عمرانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: تا کنون موردی از هجوم ملخ به این استان گزارش نشده است اما همه امکانات و نیروها برای مقابله با این آفت آماده هستند.

او افزود: باتوجه به پیش بینی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) و سازمان حفظ نباتات کشور، به علت وجود جمعیت‌های بزرگ ملخ بالغ در عربستان، وجود جریان‌های جوی و جهت باد، احتمال هجوم ملخ صحرایی به استان بوشهر بسیار زیاد است.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر  از مردم به ویژه کشاورزان، دامداران و دریانوردان خواست: به محض مشاهده دسته‌های ملخ، به سرعت موضوع را به نزدیک‌ترین اداره جهاد کشاورزی اطلاع دهند تا بلافاصله اقدامات لازم برای شناسایی کانون ریزش ملخ و عملیات مبارزه صورت گیرد.


بیشتر بخوانید


برای مقابله بهتر با این آفت، بهمن آمادگاه مبارزه با ملخ در بوشهر راه اندازی شد.

امسال سومین سال ورود ملخ‌های صحرایی به استان و کشور است.

ملخ صحرایی قدرت پرواز بسیار بالایی دارد و می‌تواند کیلومتر‌ها بر فراز دریا پرواز کند و خود را از یک کشور به کشور دیگر برساند. به همین علت به آن ملخ دریایی نیز می‌گویند.

یک ملخ ماده در طول دوره رشد خود می‌تواند، ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخم بگذارد. همچنین می‌تواند هر روز معادل وزن خود از گیاهان زراعی باغی و مرتعی تغذیه کند. به طور مثال اگر وزن یک ملخ ۲ گرم باشد ۲ گرم در روز می‌تواند تغذیه کند.

آخرین حمله ملخ‌ها به کشور اوایل آذر رخ داد که هم استان بوشهر و هم استان خوزستان درگیر شدند.

در استان بوشهر، شهرستان‌های شمالی دیلم و گناوه با این آفت دست به گریبان بودند که ۱۸۵ هکتار مبارزه با ملخ بالدار در آن‌ها انجام شد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
حالا چه اماده باشی...