سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا فشار‌های چندجانبه بر مادورو را افزایش می‌دهد

بنا به گفته یک مقام دولتی آمریکا، واشنگتن در نظر دارد تا فشار‌های چندجانبه بین‌المللی را بر دولت قانونی ونزوئلا تشدید کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا قصد دارد با همکاری شرکای جهانی خود فشار‌های چند جانبه را بر رئیس جمهور ونزوئلا افزایش دهد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در جمع خبرنگاران گفت واشنگتن قصد دارد برای ایجاد راه حل انتخاباتی برای بحران سیاسی جاری ونزوئلا، همکاری با شرکای جهانی فشار‌های خود را بر نیکلاس مادورو به طور چند جانبه افزایش دهد.

در بخشی از اظهارات این مقام دولتی آمریکا آمده است: ایالات متحده در حال افزایش فشار است. این فشار به صورت چند جانبه گسترش خواهد یافت. دولت جدید ایالات متحده تحریم‌های یک جانبه اعمال شده علیه ونزوئلا را بررسی خواهد کرد.

این مقام آمریکایی افزود: ما می‌خواهیم تحریم‌ها را بررسی کنیم تا از موثر بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنیم، زیرا تمرکز تحریم‌ها باید افزایش فشار بر رژیم و از بین بردن هر نوع دسترسی به سرمایه‌های فاسد برای حفظ خود است.

این مقام دولتی آمریکای اذعان کرد که تحریم‌های یک جانبه اعمال شده در دولت ترامپ بی نتیجه بوده و در دستیابی به نتیجه انتخاباتی مطلوب در این کشور موفق نبوده است. وی گفت در هیچ جای دنیا تحریم‌های یک جانبه در حقیقت در غیاب رویکرد چند جانبه در بین جامعه بین المللی منجر به انتقال دموکراتیک نشده است.

مقام دولت آمریکا گفت که آمریکا در مذاکرات دوجانبه با دولت نیکلاس مادورو مشارکت ندارد. بلکه مذاکره میان رژیم نامشروع و دولت موقت ونزوئلا برقرار می‌شود. وی تاکید کرد مذاکرات با مادورو در گذشته شکست خورده است و کاراکاس از مذاکره به عنوان تاکتیک تأخیر بهره برده است.

این مقام آمریکایی گفت که دولت بایدن با شرکای جهانی از جمله اتحادیه اروپا و کشور‌های متحد آمریکای لاتین برای افزایش چند جانبه فشار بر دولت مادورو همکاری خواهد کرد، زیرا ونزوئلا با تحریم‌های دوران ترامپ سازگار شده است.

در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۹، اندکی پس از پیروزی مادورو در انتخابات، اعتراضات گسترده‌ای در ونزوئلا برگزار شد. خوان گوایدو، رئیس وقت مجلس شورای ملی، به طور غیرقانونی خود را رئیس دولت موقت معرفی کرد و از شهروندان خواست که به او در گرفتن قدرت در کشور کمک کنند. واشنگتن و متحدانش گوایدو را به عنوان "رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا" تأیید کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.