سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی گلستانی ها از خدمات کاروان سلامت هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: هزار و ۸۰۰ نفر در روستا‌های کم برخوردار استان از خدمات کاروان سلامت بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، فرهاد میقانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: کاروان‌های سلامت جمعیت هلال احمر استان در بهمن و اسفند، با اعزام به روستا‌های کم برخوردار خدمات رایگان بهداشتی، درمانی و معیشتی به مردم ارائه داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: هلال احمر گلستان با اعزام ۷۸ پزشک و پیراپزشک داوطلب شامل پزشک عمومی و متخصص در رشته‌های زنان و زایمان، قلب و عروق، داخلی، پوست، اطفال، مغز و اعصاب، چشم پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، و پیراپزشک شامل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، پرستار و ماما به هزار و ۸۸۰ نفر از مردم در ۸ روستای استان خدمات ارائه دادند.


او ادامه داد: مردم در شهرستان‌های مراوه تپه، گرگان، علی آباد کتول، گنبد کاووس، کلاله، بندرترکمن، بندرگز و کردکوی ویزیت شدند و خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کردند.

میقانی افزود: در کاروان‌های سلامت هلال احمر با استفاده از ظرفیت خیرین دارو‌های عمومی و تخصصی با ارزش ۴۸۶ میلیون ریال به بیماران مراجعه کننده تحویل داد شد.

او گفت: در بخش حمایتی ۶۰ بسته غذایی اهدایی خیرین و ۳ هزار ماسک اهدایی مجمع خیرین استان میان خانواده‌های کم برخوردار توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود : در بخش خدمات پرستاری از بیماران قلبی اکوکاردیوگرافی (EKO) و الکترکاردیوگرافی (ECG) به عمل آمد و با همکاری کارشناسان مامایی به زنان روستا بهداشت زنان، سلامت زنان و باروری آموزش داده شد.

همچنین مربیان آموزشی هلال احمر هم با کمک اعضای خانه‌های هلال با مراجعه به درب خانه ها، پناهگیری ایمن و خروج اضطراری و رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از کرونا در قالب طرح ناظران سلامت به مردم آموزش دادند.

همزمان با ارائه خدمات کاروان سلامت در ۲ روستا خانه هلال افتتاح و راه اندازی شد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.