سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی:

با تامین مالی امکان تزریق واکسن کرونا برای اتباع و مهاجران وجود دارد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: با تامین مالی صلیب سرخ امکان تزریق واکسن کرونا برای مهمانان غیرایرانی به همت هلال احمر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدتقی هاشمی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: حدود ۱۴ ماه پیش در بازدید ویژه‌ای که از منطقه دوغارون داشتیم و قبل از آن سیل را در آن منطقه تجربه کردیم آمادگی خودمان را برای اعطای زمین و همکاری برای ساخت و ساز مکان مناسب آموزشی جدید در مرز تایباد اعلام کردیم.

او افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که امروزه با آن درگیریم امیدواریم با مشارکت مالی صلیب سرخ بتوانیم با وجود توان بالای فنی داخلی این مرکز را در مکان مناسبتر در آن مجموعه توسعه بدهیم.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر خطرات مین، سرفصل‌های جدیدتر به خصوص با پیش بینی دوره‌هایی در زمینه خانواده و تکریم بانوان می‌توانیم داشته باشیم.

هاشمی بیان کرد: لوازم بهداشتی در مرز با همکاری صلیب سرخ توزیع شد و در زمینه کرونا هم نیازمند پیش بینی دوره‌های آموزشی ویژه اتباع هستیم.


بیشتربخوانید


او همچنین موضوع بازپیوند خانواده را مسبوق به سابقه و ارزشمند خواند که اداره کل اتباع هم همکاری داشته و آمادگی همراهی و تقویت این اقدام را دارد.

او درباره موضوع واکسیناسیون کرونای اتباع هم تصریح کرد: فرمایشات رهبری فصل الخطاب است و در چارچوب شیوه نامه‌های ستاد کرونا و بنا به خرید جمهوری اسلامی ایران و با تامین مالی صلیب سرخ امکان تزریق این واکسیناسیون برای مهمانان غیرایرانی توسط هلال احمر وجود دارد.

حسن اسفندیار مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین‌المللی جمعیت هلال‌احمر گفت: کلیه پناهندگان و مهاجرانی که در ایران هستند در صورت حمایت و همراهی صلیب سرخ و تامین مالی، خدمات واکسیناسیون کرونا را توسط هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دریافت می‌کنند.

او افزود: از شروع کرونا با همکاری و مساعدت کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان امدادونجات، توزیع ماسک و موادضدعفونی کننده و بروشور آموزشی راه‌های مقابله با ویروس کرونا و آموزش مین و بازپیوند خانواده برای همه‌ی اتباعی که قصد خروج داشتند انجام شده است.

انتهای پیام//ف. غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.