سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی: مشکل فشنگ برای تمرینات همچنان وجود دارد/ کسب مدال المپیک در گروی هماهنگی شرایط برای ورزشکاران است

سرمربی تیم ملی تیراندازی با تفنگ در خصوص مسائل مختلف تیراندازان تیم ملی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، الهام هاشمی، سرمربی تیم ملی تیراندازی با تنفگ در نشست خبری خود که امروز در محل فدراسیون تیراندازی برگزار شد، اظهار داشت: خواسته‌های من در جهت بهبود وضعیت تیم ملی و مسائلی بود که باید انجام می‌شدند تا تیم آماده شود. بنا نبود لیگ شروع شود و مسابقات آزاد یک سال بود برگزار نشده بودند. تمرینات عصرگاهی نداشتیم و شرایط مناسب المپیک نبود. با قول‌هایی که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به خصوص در تامین فشنگ دادند به توافق رسیدیم.

او ادامه داد: امیدواریم مشکل فشنگ حل شود، چون همچنان پا برجا است. ۳۰ هزار فشنگ توسط باشگاه‌ها خریداری شد، اما ۲۲۰ هزار فشنگ لازم داریم. نیاز به حمایت بیشتری داریم. اگر امکان خرید و ورود فشنگ نباشد، بچه‌ها باید در اردوی خارجی باشند. در هر ۲ المپیک قبلی هم بچه‌ها اردو‌های خارج از کشور داشتند و امیدوارم امسال هم این اتفاق بیفتد.

مسابقات آنلاین از هیچی بهتر بود

هاشمی در خصوص مسابقات آنلاین تیراندازان گفت: تاثیر مسابقات آنلاین از هیچی بهتر بود و بچه‌ها از بهمن پارسال هیچ مسابقه داخلی و خارجی نداشتند. مجبور بودیم در مسابقات آنلاین باشیم تا بچه‌ها خود را آماده کنند. مسابقات قهرمانی آسیا فینال نداشتند، اما دیگر مسابقات کیفیت مناسبی داشتند.

او افزود: مسابقات لیگ فشرده برگزار و باعث خستگی بچه‌ها شدند؛ چرا که بچه‌ها تا اسفند در بدنسازی شدید هستند و در فینال رکورد‌های خود را تکرار نکردند. مسابقات آنلاین کمک خوبی بود، اما به هیچ عنوان جایگزین مسابقات حضوری نبودند.

به دلیل نداشتن فشنگ، نمی‌توانیم تربیت تیرانداز در ۳ وضعیت داشته باشیم

سرمربی تیم ملی تیراندازی با تفنگ عنوان کرد: قرار بود تا آخر امسال رزرو المپیکی‌ها انتخاب شوند و تا خرداد بین نفرات اصلی و رزروی‌ها انتخابی برگزار شود. بچه‌های ما اکثرا در بادی و ۳ وضعیت هستند. برای رزرو باید کسانی را انتخاب می‌کردیم که در هر ۲ خوب باشند. رویا صبح خیز عملکرد خوبی در لیگ و مسابقات آزاد داشت، اما تک رشته‌ای است و از وی در اردو و بازی‌های آسیایی استفاده می‌کنیم.

او تصریح کرد: به دلیل نداشتن فشنگ نمی‌توانیم تربیت تیرانداز در ۳ وضعیت داشته باشیم و تیرانداز ۲ رشته‌ای هم بسیار کم داریم. مسابقات انتخابی ما قرار بود جام جهانی هند و کره جنوبی باشند که رقابت های هند را نمی‌رویم و بازی های کره جنوبی هم لغو شد.

کسب مدال در المپیک در گروی هماهنگی شرایط برای ورزشکاران است

وی در خصوص شانس کسب سهمیه رنکینگ گفت: باید برای کسب مدال ببینیم شرایط چگونه است. اگر فشنگ نداشته باشیم و مسابقه نرویم، شانس مدال نداریم. اگر شرایط فراهم باشد، شانس داریم. بعد از بدنسازی و مشخص شدن هر رشته برای تیراندازان، رکورد‌ها منوط به حضور در مسابقات بین المللی، افزایش خواهند داشت. ۳۰ هزار فشنگ داریم که قدیمی هستند و کیفیت ندارند. فشنگ بسیار مهم است و اگر شرایط فراهم باشد، بهترین نتیجه را خواهیم داشت.

او ادامه داد: با توجه به امتیاز رنکینگ در سال ۲۰۲۱ و افزایش ۱۰ برابری آن، مسابقات هند تاثیر زیادی دارد. یکی از نگرانی های من از نبود المپیکی‌ها در هند نیز به دلیل عدم سقوط آن‌ها در رنکینگ است.

سرمربی تیم ملی تیراندازی با تفنگ افزود: رنکینگ باقری ۲۴ است. ۲ نفر دیگر یعنی نوروزی و نکونان هم شانس دارند. سایر کشور‌ها هم با توجه به امتیاز بالای مسابقات شانس کسب سهمیه را دارند. قبلا تیراندازهای آلمان و بلاروس بالاتر از باقری بودند و خودشان و تیمشان سهمیه نگرفته بودند و با توجه به این که مسابقات اروپا برگزار نشده، احتمال کسب سهمیه از قاره خود را داشتند؛ اما الان نیاز به محاسبات نیست و هر کسی شانس کسب این یک سهمیه را دارد.

مسائل پزشکی مانع اعزام تیراندازان بیشتر به هند شد

هاشمی در پاسخ به این سوال که شما موافق اعزام تیراندازان به هند بودید، گفت: هر سال ۴ مسابقه داشتیم که یک مسابقه تست ایونت بود. امسال ۳ مسابقه بودند که رقابت های کره جنوبی عقب افتاد و بازی های هند را به خاطر شیوع کرونا نمی‌رویم. با یک مسابقه یعنی رقابت های آذربایجان نمی‌توان آماده شد. از فدراسیون خواستم که کمیسیون پزشکی تشکیل شود، چون از نظر فنی شک نداریم که اعضای تیم باید شرکت کنند. من این درخواست را دادم و گفتم تصمیم کمیسیون پزشکی را انجام می‌دهیم.

کهرنگی در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون پزشکی تشکیل جلسه داده است یا خیر، گفت: به رئیس کمیته پزشکی، بهرامی نژاد درخواست دادیم که این موضوع بررسی شود، اما اعزام را صلاح ندانستند و کمیسیون پزشکی تشکیل نشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.