سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۴۲ مرکز مثبت زندگی در استان مرکزی

همزمان با سراسر کشور ۴۲ مرکزخدمات بهزیستی با عنوان مثبت زندگی هم در استان مرکزی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  همزمان با افتتاح ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی در کشور در ارتباط تصویری با حضور رییس جمهور با عنوان (مثبت زندگی) بهره برداری از ۴۲ مرکز در استان مرکزی هم آغاز شد.

مراکز مثبت زندگی با هدف ارائه خدمات مشاورره ژنتیک، پیشگیری از طلاق، ارتقاء خدمات اجتماعی و افزایش سلامت اجتماعی، با محوریت مناطق حاشیه نشین راه اندازی شده است.

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در حاشیه افتتاح این مراکز در گفتگو با خبرنگارما گفت: این مراکز به استناد بند چهارماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و درراستای خدمت رسانی بهتر وآسان‌تر به جامعه هدف و مددجویان بهزیستی از سوی بخش خصوصی تشکیل شده‌اند.

امینی اولویت فعالیت‌های بهزیستی را ارائه خدمات مطلوب از طریق مراکز مثبت زندگی و یا همان مراکز خدمات بهزیستی عنوان کرد و افزود: این مراکز مزایای زیادی نسبت به سایر موسسات دارند و به شکل غیردولتی اداره می‌شوند.

او اضافه کرد: ۱۵۰ نیروی مددکار روانشناس و متخصصان اجتماعی در این مراکز به صورت دولت الکترونیک و محله محور فعالیت می‌کنند که این امر باعث شده تا جامعه هدف به شکل آسانی از خدمات بهزیستی بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: موسسان ۴۲ مرکز مثبت زندگی از افراد تحصیل کرده هستند که از اعتبارات شخصی خود، به شکل داوطلبانه برای تشکیل این مراکز استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: این مراکزخانواده محور است و بهزیستی موظف است ۲۲ فعالیت تعریف شده را از طریق آن‌ها ارائه دهد.

امینی افزود: در این مراکز خدمات مختلفی برای همچنین برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها، فعالیت‌های مختلفی برای آحاد مردم به ویژه مشاوره‌های ژنتیک و پیشگیری از طلاق انجام خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان ارائه آموزش‌های مختلف در خصوص نحوه زندگی مطلوب و ارتقای خدمات اجتماعی به جامعه هدف سازمان بهزیستی را از دیگر وظایف این مراکز عنوان کرد.

او تصریح کرد: فعالیت بیشتر مراکز مثبت زندگی در مناطق حاشیه شهر است که مسیر دسترسی خدمات به مددجویان را آسان کرده وجامعه هدف می‌توانند از این خدمات بهره‌گیری کنند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.