سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

راه اندازی بیمارستان سیار برای مناطق محروم/ اپلیکیشن ۴۰۳۰ تا پایان سال رونمایی می‌شود

مدیرعامل بنیاد احسان گفت: بیمارستان سیاری را راه اندازی می‌کنیم که در مواقع بحرانی به بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی تبدیل می شود.

سعید سلیمانی مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در گفت‌وگو خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ما برای مناطق محروم باید فاصله پزشک متخصص و بیمار را کم کنیم.

او با بیان اینکه در تمام کشور، به خصوص مناطق حاشیه‌ای و روستایی ما پزشک متخصص مستقر نداریم، گفت: زیرساخت تله مدیسین ستاد اجرایی کم کم در خانه‌های بهداشت در روستا‌ها مستقر می‌شوند که زیرساختی نرم افزاری است که سخت افزار این زیرساخت نیز در داخل کشور تولید می‌شود.

مدیرعامل بنیاد احسان با بیان اینکه با استفاده از زیر ساخت تله مدیسین بیمار به صورت آنلاین با پزشک متخصص ارتباط پیدا می‌کند، گفت: معاینات اولیه صورت می‌گیرد و تجویز دقیق از این طریق انجام می‌شود.

سلیمانی تاکید کرد: در تلاش هستیم نسخه‌های الکترونیک را نیز پیوست این موضوع کنیم که چرخه معاینه تا تجویز نسخه و دارو را در مناطق محروم پوشش دهیم.

او اظهار کرد: در کنار این زیرساخت‌ها حس شد که در برخی از مناطق محروم باید در زمان و حالت عادی حضور فیزیکی پزشک باشد.

وی گفت: در این راستا کاروان‌های سلامت راه اندازی شده اند، در حال حاضر ۷ کاروان سلامت در بنیاد احسان داریم که در مناطق مختلف در گردش هستند.

سلیمانی گفت: این کاروان‌ها با پزشک متخصص همراه و در منطقه‌های مختلف مستقر می‌شوند و معاینات انجام می‌شود و دارو‌های رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد احسان با بیان اینکه در زلزله سی سخت در طی چند روز گذشته تقریبا ۳ هزار ویزیت توسط کاروان‌های سلامت انجام شده است ادامه داد: سرمای هوا باعث شده بود عده‌ای سرما بخورند وتوزیع رایگان دارو در این منطقه نیز انجام شد.

سلیمانی بیان کرد: دنبال این هستیم که زیرساخت وسیعی در کنار کاروان‌های سلامت ایجاد کنیم که در این راستا بیمارستان وسیع سیاری را راه اندازی می‌کنیم.

او با بیان اینکه این بیمارستان سیار در حالت عادی به ۸ کاروان سلامت و در مواقع بحرانی به بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی با همه امکانات تبدیل می‌شود، گفت: اپلیکیشن ۴۰۳۰ در مرحله طراحی است و به نظرم تا پایان سال رونمایی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.