سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت تمام شده هر کیلوگرم پیاز ۳ هزار تومان، فروش کیلویی ۲۰۰ تومان!

این روز‌ها هر کیلوگرم پیاز با قیمت ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان از کشاورزان هرمزگانی خریداری می‌شود و همین موضوع گلایه آن‌ها را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب یکی از مناطق مهم کشت محصولات کشاورزی از جمله پیاز در استان هرمزگان است. این روز‌ها هر کیلوگرم پیاز با قیمت ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان از کشاورزان این منطقه خریداری می‌شود. این در حالی است که قیمت تمام شده این محصول برای کشاورزان ۳ هزار تومان است و آن‌ها از این موضوع به شدت گلایه‌مند هستند.


بیشتر بخوانید


کشاورزان خواستار خرید تضمینی محصول پیاز از سوی جهاد کشاورزی و تعاون روستایی هستند.

سیروس اسدپور، مدیر تعاون روستایی هرمزگان در خصوص دلایل کاهش قیمت پیاز در هرمزگان گفت: با توجه به برداشت پیاز در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان و خراسان شمالی و افزایش کرایه حمل، اکنون تقاضا برای خرید پیاز از استان هرمزگان کاهش یافته است.

اسدپور افزود: براساس توافق صورت گرفته بین استانداری و تعاون روستایی هرمزگان، مقرر شد که پیش از دریافت بخشنامه از سوی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر خرید تضمینی، مراکز خرید در شهر هشتبندی و شهرستان‌های دیگر، محصول پیاز کشاورزان را براساس کیفیت و درجه بندی، کیلویی ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان به صورت توافقی خریداری کنند.


بیشتر بخوانید


۳۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه توکهور و هشتبندی شهرستان میناب به کشت پیاز اختصاص دارد.

سایر محصولات کشاورزی از جمله گوجه، بادمجان و فلفل نیر با قیمت بسیار پایین از کشاورزان هرمزگانی خریداری می‌شود و همین موضوع سبب ضرر و زیان آنان شده است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.