سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار صنایع نامتجانس با شرایط اقلیمی مشکل زیست محیطی یزد

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: یکی از مشکلات شهر صنعتی یزد، استقرار صنایع نامتجانس با شرایط اقلیمی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، کوچک زاده، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد در میزگرد تخصصی محیط زیست در پارک علم و فناوری یزد گفت: حوزه محیط زیست دارای بخش‌های زیادی است و آمادگی همکاری با شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد، ولی این همکاری نیازمند ایجاد ساختار و روش رسمی است.

او افزود: در حوزه صنعت و صنایع آلاینده ملاک نظارت ما آنالیز‌های خروجی صنایع است.

این مسئول ادامه داد: خروجی صنایع هر سه ماه یکبار از سوی آزمایشگاه‌های معتمد تست و به سازمان محیط زیست اعلام می‌شود و ما نیز برای راستی آزمایی مجدد به تست آلایندگی در برخی واحد‌های صنعتی اقدام می‌کنیم.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد تصریح کرد: مشکلی که در یزد به عنوان شهر صنعتی وجود دارد استقرار صنایع نامتجانس با شرایط اقلیمی در این استان است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، گفت: سازمان محیط زیست یزد محدودیت‌هایی را برای استقرار این گونه صنایع در استان ایجاد کرده تا در این محور بارگذاری‌های جدید صنایع آلاینده را نداشته باشیم و به سمت اصلاح وضعیت موجود حرکت کنیم.

کوچک زاده در خصوص تعداد صنایع آلاینده استان یزد گفت: با توجه به اینکه لیست صنایع آلاینده هر سه ماه به روز می‌شود در سه ماهه سوم سال ۹۹ تقریباً ۱۶۰ صنعت آلاینده در استان ثبت شدند.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.