سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزون‌بر سه میلیون راس دام در سیستان و بلوچستان واکسینه شد

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام علیه بیماری‌های مختلف دامی واکسینه و ایمن شده اند.

 مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: کنترل و پیشگیری از بروز و وقوع بیماری همیشه مقدم بر درمان بوده است و از خسارات و تلفات ناشی از رخداد بیماری به شدت می‌کاهد که از جمله موثرترین اقدامات در این خصوص می‌توان به واکسیناسیون جمعیت‌های دامی علیه بیماری‌های خطرناک واگیر دامی و مشترک بین انسان و دام اشاره کرد.

او  افزود: روستائیان و دامداران می‌بایست به برنامه واکسیناسیون دام‌های خود اهمیت داده و به صورت موثر و به موقع آن را انجام دهند و در این خصوص همکاری لازم را با کارشناسان دامپزشکی داشته باشند، در مواقع نیاز به مراکز درمانی و کلینیک‌های دامپزشکی مراجعه نمایند و توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی را جدی گرفته و اقدامات لازم را انجام دهند تا از سلامت دام خود مطمئن شده و از خسارات و تلفات ناشی از بیماری‌های دامی در امان بمانند.

مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: واکسیناسیون علیه بیماری‌های مختلف دامی شرایط و زمان مخصوص به خود را می‌طلبد که در صورت عدم رعایت این شرایط و در زمان نامناسب، دستیابی به نتیجه مطلوب میسر نخواهد بود؛ از این رو کارشناسان بهداشتی دامپزشکی طبق برنامه و در زمان مناسب اقدام به اجرای فاز‌های مختلف واکسیناسیون علیه بیماری‌های دامی نموده و آماده ارائه خدمات بهداشتی به دامداران و روستائیان هستند.

مهدی حسینی عنوان داشت: در راستای حفظ سلامت و تامین بهداشت جمعیت‌های دامی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در استان علیه بیماری‌های محتلف دامی واکسینه شده اند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.