سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفاوت ساینا با ساینا S در چیست؟ + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو ساینا با ساینا S در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ساینا یکی از خودروهای گروه خودروسازی سایپا است که از موتور ام ۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. این خودروی ۱۵۰۰ سی‌سی ۸ سوپاپ، دارای امکاناتی همچون کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ترمز ای‌بی‌اس، سامانه توزیع الکترونیک نیروی ترمز (EBD)، سامانه ترمز کمکی (BA)، سامانه ضدسرقت است.

همچنین ساینا مجهز به چراغ مه‌شکن جلو و عقب، چهار شیشه برقی، سنسور عقب، رینگ آلومینیومی (به صورت آپشن)، پشت سری برای سرنشینان عقب و سامانه تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک (دیجیتال) و سنسور دماسنج است.

این خودرو در ابتدا با کد سایپا ۲۳۲ شناخته می‌شد. مشخصات فنی و پلتفرم این خودرو مطابق با خودروی تیبا است که طراحی بدنه با انجام فیس‌لیفت به‌روزرسانی شده‌ است و بعد از رونمایی از ساینا معمولی، نسخه فیس لیفت این خودرو به نام ساینا S رونمایی شد.

موتور استفاده شده در ساینا اس،  4 سیلندر است و حجمی برابر با ۱.۵ لیتر دارد. کد فنی که برای تجهیز این موتور به کار رفته است M۱۵ است. این مشخصات نشان می‌دهد که موتور همان پیشرانه‌ای است که پیش از این روی تیبا و ساینا EX سوار شده بود.

پیشرانه خودرو‌های X۲۰۰ قدرتی برابر با ۸۷ اسب بخار داشته و با سرعت ۸۳۰۰ دور در دقیقه چرخش می‌کند. بیشینه گشتاور مورد انتظار از موتور ساینا ۱۲۸ نیوتن بر متر است که در این حالت دور موتور آن تا ۴۰۰۰ کم می‌شود. سیستم سوخت ‌رسانی به صورت انژکتوری با پاشش چند نقطه‌ای طراحی شده است و باک خودرو می‌تواند ۴۱ لیتر سوخت را درون خود جای دهد.

 در مقایسه ساینا با ساینا اس از نظر مشخصات فنی با توجه به مطالبی که گفته شد و وجود ۵ دنده دستی در هر دو خودرو باید گفته که سایپا تغییری در مشخصات دو خودرو انجام نداده است.

مقایسه ظاهری ساینا با ساینا اس

در مقایسه ظاهری ساینا با ساینا اس باید گفت که در ساینا اس طراحی جدیدی برای چراغ های جلو صورت گرفته و از چراغ های دی لایت استفاده شده است. همچنین سپر جلو و عقب و چراغ عقب هم تغییرات خیلی جزئی داشته است، صندوق عقب در طراحی تغییرات بسیار کمی داشته است و یک دفیوزر به پایین ساینا اس اضافه شده است. 

ساینا

در مقایسه ساینا با ساینا s از نظر نمای داخلی یکی از مواردی که در ساینای جدید وجود فرمان D شکل آن است. دسته دنده نیز شکل جدیدی دارد. با مقایسه ساینا با ساینا اس متوجه می‌شویم که این مدل نسبت به ساینای معمولی کاربر می‌تواند از روی فرمان سیستم صوتی را کنترل کند. از ویژگی‌های بارز نوع اس خودروی ساینا می‌توان به صفحه نمایش هفت اینچ اشاره کرد که امکان اتصال به بلوتوث و اندروید را نیز دارد.

ساینا S

ساینا اس در حالت فول آپشن این امکان را به راننده می‌دهد تا صفحه نمایش موبایل خود را بر روی صفحه دیجیتال خودرو نمایش دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
مجید
۰۰:۲۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
همینم دروغه ساینا اس هم دو مدله اس دیلایت اس معمولی خودم اس خریدم فقط فرمون دی هست واتولایت داره صفحه کیلومتر جدید که واقعا هیچکدوم آپشن حساب نمیشه مسخرس و مانیتور نداشت خودم با دوربین دنده عقب نصب کردم واقعا برای خودم متاسفم که تو زندان اجباری زندگی میکنم
حمید
۰۰:۴۶ ۱۲ تير ۱۴۰۱
آخه برادر من چرا مقایسه میکنید یه گزارش بنویسید که حرف دل مردم باشه دزدی از این آشکارتر؟ چه خبره تو ایران؟کسی نیست به داد ما برسه؟ خدا لعنتتون کنه؟گول خوردیم؟کشور اسلامی که ادعای عدالت داره اینه؟چرا کسی جوابگو نیست؟تورو خدا خبرنگارا یه کاری کنید
جلال
۱۴:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
سایپا اومد فکر ‌کرد چیکار کنیم چیکار نکنیم ساینا رو بتونیم گرون تر بفروشیم گفتن کاری نداره که یه دونه (s) جلوش بزاریم
محمد
۱۷:۴۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
خواهشا شما که خبرنگارید پیگیری کنید حداقل با ۴۵ میلیون تفاوت، این موارد و امکانات ذکر شده واقعا روی خودرو باشند. ما که تحویل نگرفته پشیمان شدیم ولی مجبور به پرداخت هستیم حداقل این صفحه نمایش دیجیتال روش باشه
سمیه عزتی
۲۲:۲۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
سلام باید صدا و سیما وارد بشه و به داد این مردم مظلوم برسن ساینا اس چه فرقی داره با ساینا معمولی که میلیون فرق قیمت است تو را خدا به داد مردم برسید
ناشناس
۰۴:۳۵ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
سویچ ساینا تغییر کرده شده اس. دزد ببینه دستمون خیال میکنه ماشین خارجی داریم تیکه پاره مون میکنه. تازه بره سراغ ماشین ببینه فرغونه دوباره میاد پاره تیکه مون میکنه
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
بخدا ظلمه این همه اختلاف قیمت ، با 096550 تماس گرفتم میگه ، برو شکایت کن برو هر کاری دوس داری بکن ، ینی مملکت انقد هر کی هر کیه ؟
ایرانی مالباخته
۲۲:۵۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
من هم شهریور سی و نه و هشتصد ریختم به حساب سایپا و اصلا فکرش رو هم نمیکردم ساینا اس با معمولی این همه اختلاف قیمت.
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
این همه اختلاف قیمت واسه این اختلاف جزیی ، والله که ظلمه ، باشگاه خبرنگاران خیال نداره ی بررسی کنه ببینه داستان چیه ؟
علی
۱۷:۴۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
قیمت نسبت به ساینا معمولی خیلی گران است. از مدیریت شرکت سایپا میخواهیم تا قیمت ساینا s را برای تحویل شش ماهه اول 1400 کاهش دهند.
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
ناعادلانه است این قیمت.
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
به خدا نامردیه من کلی ضرر کردن ۴۰ داده بودم الان هم ۹۰ خواستن رفتم ۵۰ وام برداشتم با ۲۰م سود و طلا فروختم با ۹ میلیون ضرر به زور مبلغ و واریز کردم حالا هم میگن نه مانیتور داره نه دکمه رو فرمون به جاش هم نمیتونیم ساینا معمولی بگیریم مگه چقد قیمتش فرق میکنه که من تاحالا ۲۶ تو ضررم کسی پاسخگو نیست من چطوری میتونم اعتراضم و به گوش این اقایون برسونم کاش از اولش انصراف داده بودم
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
حداقل‌مانیتور‌و‌دوربین‌را‌روی‌آن‌نصب‌شود‌تا‌اختلاف‌۳۸‌میلیون‌را‌به‌چشم‌نیاد‌
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
والا بدنه فرقون از ماشین های شما محکم‌تر هست
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
چقدر مهندسین سایپا تلاش میکنند ،چه طراحی های خاصی بلد هستند،واقعا طراحان خودرویی کشور ما را هیچ جای دنیا ندارد!! بخاطر این همه تغییرات و تلاش انها این حقوق های چند ده میلیونی واقعا کم است و همیشه نمیتوانند در رستوران ها غذا میل کنند،و سفرهای خاص تشریف ببرند،جناب روحانی شما واقعا دلسوز کارمندان هستید چون از جنس خودشان هستید مگر ماهی صد میلیون تومان پولی است که ما به این هنرمندان ندهیم،،اخرین حرکتها و محبت ها را محکمتر بزن،جناب روحانی ما شما را نداشتیم چه میکردیم!!!
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
ممنون تا حالا که صبر کردیم نخریدم دیگه هم نمی خریم به نظر شما زن و بچه های ما جانشان را به خاطر آهن پاره شما از دست بدهند و یا پول زحمتکشی خود را برای ماشین های بی کیفیت تاکید می کنم بی کیفیت از دست بدهند اگر توان دارند خودرو سازها تویوتا یا هیوندا تولید کنند نه ماشینی که با یک تصادف و برخورد کوچک از بین برود و جان سرنشینان را به خطر بیندازد تازه هر 3 ماه یکبار زیر بندی ماشین و هزار درد دیگه اگر نخواهد عوض شود
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
خدا لعنتشون کنه که کلاه سر مردم گذاشتن هم سایپا هم شورای رقابت ،خدا رضا شیوا رو هم لعنت کنه
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
یه مشت مغول ریختن توی این مملکت دارن ازهمه جا وهمه کس چپاول میکنن .من فکر کنم همه ی مسئولین ما ایرانی نیستن چون نسبت به مردم ایران هیچ تعهدی ندارن
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
خجالتم خوب چیزیه
فرق فرقون با گاری
مقایسه چی واقعا خجالت بکششششششیددددد
Nn
۱۰:۲۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
بنز و بی ام و و پورشه سوء تفاهمن خودرو ساز فقط تولید کننده ساینا
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
خدا به داد ما برسد
شاکی
۰۹:۰۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
آخه نمیدونم دفیوزر ، چراغ جلو ، عقب و فرمان جز آبشن بحساب میاد اینارم نزارین بزارین مردم برن بیرون بخرن جا بزنن مثل ضبط و زه بغل در اصلا اسکلت ماشینو بدین مردم خودشون بازار میخرن براشون ارزونترم در میاد همون اسکلت بدین آبشناشو خودمون میگیریم.بنز،بی ام و،پورش،لامبورگینی وووو اونا اصلا آبشن ندارن که فقط سایپا و ایرانخودرو داره. خدایا خدا
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
به فرض هم اینا رو که شما گفتین داشته باشد یعنی بخاطر این چند چیز الکی باید ۳۰ ملیلیون بکشین روش خیلییییی ،،،،،،،
نا شناس
۰۲:۵۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
امروز همسرم ساینا sرو از نزدیک دید .هیچ کدوم از تغییرات داخلی رو ندارن به جز تغییر سویچ و صفحه کیلومتر و همون شکل فرمون.نه مانیتور و نه دکمه روی فرمون و....اگه تمام تغییرات ساینا اس رو آزاد روی ماشین سوار کنیم ۱۰تومن هم نمیشه.سایپا موقع ثبت نام در باغ سبز نشون داد حالا تقریبا همون ساینای معمولی رو با ۳۸میلیون اختلاف قیمت داره به مردم میده.وجالبه که بدونید این خودرو هایی که با تاخیر دست مردم رسیده همه توی انبار بودن.شرکت سایپا عملا سر مشتریان کلاه گذاشته.ساینا اس رو هم قیمت پژو ۲۰۶اس دی میدن در حالی که نصفش هم ارزش نداره.باید شکایت کرد.
محمد
۰۱:۴۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
من هم تابستان با دادن 40میلیون ثبت نام کردم
وقتی دعوت نامه اومد و مشخص شد قیمت این همه بالاست پشیمون شدم و تکمیل وجه نکردم
ضرر کردن بهتر از اینه که پول نفت بدی به اینا
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
من داشتم انصراف دادم رفتم پراید معمولی خریدم معقول تره
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
ما ساینا اس گرفتیم تقریبا هیچ کدوم از آپشنایی که نوشته رو نداره . فقط ۳۸ میلیون گرونتره همین
حسن خادمی
۲۲:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
ساینا s بهانه ای برای زدن جیب مردم
سید رسول
۲۲:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
ایران خودرو با پلاس و سایپا باs.gاضافه کردن به ماشیناشون قیمت رو نجومی می کنند هیچ کی هم اعتراض نمیکنه
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
من رد دادم رد، ظلم ، خدا،خاک تو سرم کنم بهتره تا زندگی کنم
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
واقعا خیلی از انسانیت دور .مردم با بدبختی پول ماشین دادن بعد ۴۰ملیون فرق برا سپررررر
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
چرا قیمت ساینا اس را آنقدر بالا بردن مگر چه آپشنی اضافه شده که ۳۰ میلیون با ساینا معمولی اختلاف دارد ؟؟؟تکمیل وجه نکنید تا شورای رقابت رسیدگی میکند
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
با این خودرو سازی و اینهمه ابشن ساینا s.....خودتون مسخره کردید
یک مصرف کننده
۱۵:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
من هم با امکاناتی که شما ذکر کردید از جمله مانیتور ۷اینچی و کنترل مالتی مدیا بروی فرمان و... در قرعه کشی شرکت کردم تحویل آخر بهمن ۹۹ برنده شدم ۳۹میلیون و ۸۰۰ هم تیرماه۹۹واریز کردم برای بهمن ۹۹هم گفتند۹۰ میلیون دیگه واریز کنید به سایپا درخواست دادم چون ۹۰ تا نمی تونم واریز کنم لطفا ساینا معمولی بهم بدید تا حالا که چندین بار با نمایندگی سایپا در چالوس حضوری و تلفنی تماس گرفتم پاسخ مثبتی نگرفتم،آپشن های مورد نظر رو هم نداره فقط به خاطر چند تا تغییر ۴۰ تومن تفاوت قیمت با ساینا معمولی داره!!!
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
پژو پارس تیو فایو 125 میلیون ساینا 130 میلیون، واقعا خنده داره،سایپا فکر کرده ماشیناش بهتره از ایران خودرو!؟
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
ساینا اس 38 میلیون گرونتر از ساینا معمولیه یعنی 42 درصد بیشتر،با وجود مانیتور 7 اینچی و سیستم صوتی رو فرمون باز گرونه چه برسه اگه نداشته باشه امیدوارم شورای رقابت تجدید نظری رو قیمت داشته باشه و قیمت رو کاهش بده، قیمت خودروهای سایپا نسبت به خودروهای ایران خودرو خیلی بیشتره مثلا دنا پلاس 166 م ساینا 130 م!! آخه چه وضعشه ،بهتره شورای رقابت اسمشو عوض کنه بزاره شورای رفاقت با سایپا....
ناشناس
۰۳:۴۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
وطن پاره تنم
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
ساینا معمولی یا ساینا اس 38 میلیون تفاوت قیمت داره یعنی 42 درصد گرونتر،اصلا عادلانه نیست،با وجود مانیتور 7 اینجی و سیستم صوتی رو فرمون باز گرونه، چون اگر اینارو هم نداشته باشه واقعا ارزش خرید نداره هرکی خریده بره شکایت کنه
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
فرقش تو نوشتن s هست..خاک تو سرتون کنن اینم شد اپشن..
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
من و این همه خوشبختی محاله
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
ساینا اس مجهز به موتور ۳۵۰۰ سی سی توربوشارژ با قدرت ۴۵۰ اسب بخار، ۱۲ ایربگ و ظاهر و فیس لیفت روز دنیا...
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
میتونید صفحه نمایش و دکمه های کنترل صوتی رو تو عکس نشون بدین همچین چیزی وجود نداره سایپا یه کلاه برداره
ناشناس
۰۶:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
چه تفاوت فاحشی!
ساینا واین همه آپشن ¡
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
وظیفه خبرگزاری پیگیری خواسته های مردم هست.خواهشا پیگیری کنید که چرا باید ساینا اس قیمت ۱۳۲ میلیون تومان داشته باشه در حالی که با ده میلیون میشد تمام این امکانات رو روی ماشین آورد.
کارگر ساده
۰۰:۰۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
تا حرف از صداقت شد،صدا قطع شد