سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تضمین خرید برق از نیروگاه ‌های خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از خرید تضمینی ۲۰ ساله برق از سرمایه‌گذاران نیروگاه خورشیدی در استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، جمال معتمدی زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای توسعه نیروگاه‌ های خورشیدی و افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک در کشور، وزارت نیرو در سال ۱۳۹۵ تعرفه خرید تضمینی برق از این نیروگاه‌ها را ابلاغ کرد.
 
معتمدی زاده افزود: قرار داد خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های خورشیدی برای یک دوره ۲۰ ساله با نرخ‌های پایه تعیین شده منعقد، که در سال‌های قرارداد و بر اساس ضریب موضوع ماده (۳) تصویب هیات وزیران، این نرخ‌ها تعدیل می‌شود.

او با بیان اینکه دوره ۲۰ ساله قرار داد خرید تضمینی برق از تاریخ شروع قرارداد آغاز و دوره پیشبرد و احداث نیروگاه را نیز شامل می‌شود گفت: سرمایه گذار در طول دوره قرارداد خرید تضمینی برق و پس از آن، مجاز به فروش برق در داخل کشور در قالب قرار داد دو جانبه، بورس انرژی، بازار برق و یا هر قالب دیگر مورد تایید وزارت نیرو است.

معتمدی زاده با اشاره به اینکه صادرات برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک پس از دریافت مجوز جداگانه امکان پذیر است گفت: تقاضای خرید تضمینی برق از سوی نیروگاه‌ هایی که با استفاده از منابع مالی بلاعوض دولتی احداث شده اند، ممنوع است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان به موضوع تولید برق تجدید پذیر و پاک در بخش دولتی اشاره کرد و افزود: سیاست وزارت نیرو در توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر و پاک به میزان حداکثر ۲ هزار مگاوات در سال توسط بخش غیر دولتی است.
 
معتمدی زاده با بیان اینکه هم اکنون حدود یک و ۲ دهم مگاوات انرژی توسط نیروگاه‌های خورشیدی بخش‌های دولتی و خصوصی در استان تولید می‌شود، گفت: ۴۱ نیروگاه برق خورشیدی در استان راه اندازی شده که از این تعداد ۱۱ نیروگاه از سوی دستگاه‌های اجرایی با تولید حدود ۴۵۰ کیلووات برق و ۳۰ نیروگاه هم با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به اینکه راه اندازی نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی هیچ گونه محدودیتی ندارد بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق از سرمایه گذاران بخش دولتی و خصوصی برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی حمایت می‌کند.
 
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.