سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۴ برابری تصرف اراضی ملی در اهر

فرماندار اهر از افزایش ۴ برابری تخریب و تصرف اراضی ملی و مرتعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، خدابخش فرماندار اهر در جلسه کنترل و مقابله با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در شهرستان اهر گفت: امسال برای ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی و مرتعی که مورد تصرف و تخریب قرار گرفته پرونده تشکیل شده است.

او با اشاره به این‌که شهرداری اهر باید پلیس ساختمان را برای کنترل ساخت‌وساز‌ها فعال کند، گفت: عمده ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در حاشیه شهر اتفاق می‌افتد و عمدتاً انگشت شمار نیست بلکه در سطح غیرقابل باور انجام می‌شود.

خدابخش با تاکید بر این‌که بدون تعارف در مقابل تخلفات ساختمانی و ساخت‌وساز‌های غیرمجاز می‌ایستیم، گفت: تغییر کاربری‌های غیرمجاز در حریم شهر، حذف پارکینگ از ساختمان‌ها و سایر تخلفات ساختمانی از جمله معضلاتی است که با آن در شهر اهر مواجه هستیم.

فرماندار شهرستان اهر از تشکیل کمیته احراز مالکیت در این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این کمیته متشکل از فرماندار، رئیس دادگستری، شهردار، راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک این است که مالکیت اراضی و املاک مشخص شود و نظارت بر ساخت‌وساز‌ها باشد و در عین حال از صدور مجوز حصارکشی جلوگیری کنیم.

او گفت: ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در ورودی شهر اهر از سمت جاده کلیبر که تا چند ماه قبل شروع شده بود با ورود جدی به موضوع از ساخت‌وساز‌ها ممانعت شد تا تعیین تکلیف شود.

او بابیان این‌که اگر قوانین و ضوابط در ساخت‌وساز‌ها رعایت شود نیازی نیست تا شهرداری اهر حق و حقوق خود در خوف مطالبه کند گفت: واقعاً حریم شهر اهر با این حجم از ساخت‌وساز‌ها از بین می‌رود و باید از حریم شهر اهر به شدت و با جدیت مراقبت کنیم.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.