سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۲ هزار سوادآموز دست به قلم شدند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امسال ۲ هزار و ۸۷۱ سواد آموز در استان شناسایی و جذب شدند.

مرتضوی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا آموزش تعطیل نشد و به اشکال مختلف از جمله حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و با حداقل نفرات و غیر حضوری از طریق آموزش‌های تلویزیونی، مجازی، درس نامه و محتوا‌های الکترونیکی به ذی نفعان ارائه شد.

او افزود: تعداد ۲ هزار و ۸۷۱ سوادآموز در دوره ها‌ی سه گانه‌ی سوادآموزی، تحکیم و انتقال شناسایی و جذب شده اند و از این تعداد هزار و ۳۰۰ نفر در دوره سواد آموزی، ۸۰۲ نفر در دوره‌ی تحکیم و ۷۶۹ نفر در دوره‌ی انتقال هستند.

مرتضوی عنوان کرد: در دوره‌های انتقال و تحکیم ۱۰۰ درصد حجم ابلاغی، در دوره‌ی سوادآموزی ۹۵ درصد و در مجموع سه دوره ۹۸ درصد حجم ابلاغی به استان، شناسایی و جذب شده اند.


بیشتر بخوانید


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش تصریح کرد: تعداد ۱۳۶ نفر از سوادآموزان اتباع خارجی اهل کشور افغانستان هستند که از این تعداد ۶۹ نفر در دوره سوادآموزی و ۶۷ نفر در دوره انتقال مشغول به تحصیل هستند و تعداد ۶۷ نفر با همکاری کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل متحد جذب فعالیت‌های سوادآموزی شده اند.

او افزود: ۲ هزار و ۶۴۶ نفر از این افراد از طریق انعقاد قرارداد با مؤسسات خدمات آموزشی و با مشارکت ۳۱۰ نفر از آموزش دهندگان فعال، ۱۹۱ نفر با همکاری ۴۳ نفر از معلمین آموزش و پرورش و ۳۴ نفر به صورت خودآموز تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.