سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز زایش گوسفند‌های وحشی در کوه ‌هوای لامرد

رئیس محیط زیست شهرستان لامرد در جنوب استان فارس از ثبت نخستین موارد زایش گوسفند‌های وحشی (قوچ و میش) در منطقه حفاظت شده کوه هوای این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدعلی سلمان‌پور گفت: اولین بره‌های متولد شده از گوسفند‌های وحشی در کوه هوای شهرستان لامرد، توسط «غلامرضا میر» از محیط‌بانان این شهرستان، مستند شد.

او افزود: کنترل‌های مستمر و شبانه روزی یگان‌های حفاظت محیط زیست شهرستان به منظور پیشگیری از پراکندگی وحوش و ایجاد استرس در زمان زادآوری حیات وحش در حال انجام است.

سلمان‌پور بیان کرد: طی آمار سرشماری سال گذشته از این منطقه، جمعیت​ کَل، بُز و قوچ و میش​ از تعداد ۸۴ راس در سال ۹۵ به ۸۰۹ راس در سال ۹۸ رسیده بود.

رئیس محیط زیست شهرستان لامرد اظهار کرد: منطقه شکار ممنوع کوه هوا و تنگ خور از سال ۱۳۷۸ به عنوان منطقه شکار ممنوع انتخاب شده است. به منظور حفاظت از این منطقه در سال ۱۳۸۰ پاسگاه محیطبان کوه هوا ساخته می‌شود و چهار نفر محیطبان از حیات وحش این منطقه حفاظت می‌کنند.

منطقه شکارممنوع کوه هوا و تنگخور با وسعت ۱۲۹ هزار و ۶۵۸ هکتار در جنوب استان فارس و ​ در حوزه سه شهرستان لامرد، خنج ​ و گراش واقع شده​ و یکی از ۲۰ منطقه شکارممنوع محیط زیست استان فارس به شمار می‌رود. ​

انتهای پیام​/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.