سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ تن مواد غذایی فاسد در زرند معدوم شد

رئیس مرکز بهداشت زرند از معدوم کردن ۱۰ تن انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، فاسد و فاقد مشخصات بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ماشاالله عربپور رئیس مرکز بهداشت زرند گفت: از ابتدای مهرماه امسال تاکنون، حدود ۱۰ تن انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، فاسد و فاقد مشخصات بهداشتی شامل انواع مواد غذایی، کنسرو جات، آرایشی و بهداشتی و غیرقابل مصرف از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و بهداشتی کشف و معدوم شد.

او افزود: در طول این مدت، با تلاش کارشناسان بهداشتی از ۱۴هزار ۲۸۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بهداشتی بازرسی به عمل آمده که ۱۷۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۹۵ مورد اماکن عمومی تعطیل شدند.

او ضمن قدردانی از فعالیت‌های بازرسان بهداشتی در خصوص کنترل مواد غذایی گفت: حفظ ایمنی غذایی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه از مهمترین اهداف طرح کنترل و نظارت از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و بهداشتی می‌باشد و درهمین زمینه به طور جدی با واحد‌های صنفی متخلف برخورد، قاطع و قانونی انجام میشود.

عربپور با اشاره به ایام پایانی سال از مردم خواست: از دوره گرد‌ها خرید نکنند و هنگام خرید ضمن توجه به تاریخ تولید، انقضا و پروانه بهره برداری بهداشتی، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او افزود: در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، مواد غذایی و بهداشتی تاریخ گذشته، و فاقد مشخصات بهداشتی، مراتب را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

انتهای پیام/ب

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.