سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه ناآرامی‌ها در سنگال

معترضان سنگالی برای سومین روز متوالی به خیابان‌های این کشور آمدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، اعتراضات در سنگال برای سومین روز متوالی نیز ادامه یافت؛ به طوری که معترضان اقدام به سوزاندن خودرو‌ها کرده و با پلیس این کشور درگیر شدند.

بر اساس اعلام وزیر کشور سنگال، ۴ نفر بر اثر ناآرامی‌ها جان خود را از دست دادند. «آنتوان فیلیکس عبدالله الدیومی» وزیر کشور سنگال روز گذشته قول داد تا از تمامی ابزار‌های لازم برای بازگرداندن امور به نظم استفاده خواهد کرد.

او در مصاحبه با شبکه ملی سنگال قول داد تا از تمامی ابزار‌های لازم برای برگرداندن امور به نظم و قانون استفاده خواهد کرد. او همچنین «عثمان سنکو» رهبر مخالفان در این کشور را متهم کرد که درخواست برای خشونت در این کشور داده است.

این ناآرامی پس از آن انجام می‌شود که «عثمان سنکو» (Ousmane Sonko) رهبر مخالفان روز چهارشنبه بازداشت شد. عثمان سنکو روز جمعه با حضور در دادگاه به مختل کردن نظم عمومی متهم شد؛ همچنانکه او به اتهام تجاوز جنسی مواجه است. رهبر مخالفان سنگال این اتهام را رد کرده است و هواداران وی می‌گویند این اتهامات سیاسی است.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل از معترضان و پلیس خواسته تا از خشونت خودداری کنند. روز گذشته پلیس به سوی هواداران غثمان سنکو گاز اشک آور شلیک کرد؛ معترضانی که موانعی را در داکار، پایتحت سنگال برقرار کرده بودند.

معترضان همچنین در اطراف منطقه بازداشت رهبر مخالفان این کشور تجمع کردند. پلیس سنگال دو کانال خصوصی را که اعتراضات در سنگال را پوشش می‌داد، برای ۷۲ ساعت بست.

همچنین «محم بن شمباس» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در منطقه غرب آفریقا خواهان آتش بس کنار گذاشته شدن خشونت‌ها شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.