سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری اعضای باند سارقان اماکن خصوصی در شیراز/کلاهبرداری ۳ میلیاردی رمالان و دعانویسان از مردم

مهم‌ترین حوادث ۱۶ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۶ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۱۷ میلیارد کالای قاچاق در یک کامیون

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک کامیون حامل کالای قاچاق به ارزش ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در شهرستان "کازرون" خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان کازرون هنگام گشت زنی در محور "بوشهر- کازرون"، به یک کامیون مظنون و آن را جهت بررسی متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، ۷ هزار و ۵۱۷ قلم انواع لوازم و ظروف آشپزخانه و ۳۵۰ عدد ساک لوازم آرایش قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله قاچاق ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص ۲ متهم دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند، گفت: مبارزه با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کلاهبرداری ۳ میلیاردی رمالان و دعانویسان از مردم

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از دستگیری ۳ نفر از اعضای باند رمال و دعا نویس و کشف بیش از ۳ میلیارد ریال کلاهبرداری از آنان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: طی رصد‌های انجام گرفته در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، سه نفر از اعضای باند رمال و دعانویس که در شهرستان‌های لارستان، گراش و شیراز حضور داشتند و با ایجاد پیج‌های اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، شناسایی شدند.

او با بیان اینکه با اقدامات لازم این سه متهم طی عملیات‌های جداگانه در این شهرستان‌ها دستگیر شدند، افزود: این کلاهبرداران با درج و انتشارآگهی رمالی و فالگیری در فضای مجازی، پس از جلب اعتماد و سوء استفاده از سادگی قربانیان خود، با دادن وعده‌های دروغین و با دریافت مبالغی هنگفت، اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات به جرم ارتکابی اقرار کردند، گفت: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که این افراد بیش از ۳ میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کرده اند.

سرهنگ امجدی تأکید کرد: شهروندان به تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی پیرامون رمالی و دعانویسی توجه نکنند و در صورت مشاهده اینگونه موارد، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سارق سابقه دار دستگیر شد

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری سارق مسلح و سابقه دار در عملیات مقتدرانه پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان جهرم از خبری مبنی بر مخفی شدن یک سارق مسلح و سابقه دار در یکی از روستا‌های اطراف این شهرستان مطلع شدند.

او ادامه داد: با هماهنگی قضایی، مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام و طی یک عملیات غافلگیرانه و منسجم، متهم را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: این متهم دارای سوابقی از جمله سرقت مسلحانه احشام در شهرستان‌های جهرم، فراشبند و اقلید بود که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ رزمجویی بیان کرد: نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و حضور مقتدرانه در سطح شهرستان جهرم، اجازه نخواهد داد هنجارشکنان و مخلان امنیت عمومی، نظم و آرامش مردم را مختل کنند.

ممنوعیت تردد شبانه در فارس همچنان ادامه دارد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از استمرار طرح ممنوعیت تردد شبانه در سطح استان خبر داد.

سرهنگ مصطفی عباسی با اشاره به اجرای طرح محدودیت و ممنوعیت تردد شبانه خودرو‌ها برای کنترل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: برابر با اعلام ستاد ملی مبازره با کرونا، تردد خودرو‌ها در سطح شهر‌ها به جز خودرو‌های دارای مجوز تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح ممنوع است.

او با اشاره به اینکه با رانندگان ناقض این محدودیت برخورد قانونی صورت می‌پذیرد، افزود: خودرو‌های در حال تردد در فاصله بین این ساعت ها، از طریق نظارت تصویری پایش و اعمال قانون می‌شوند.

رییس پلیس راهور استان فارس ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل شهروندان در رعایت این محدودیت ها، گفت: اجرای این طرح تا اطلاع ثانوی و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

دستگیری اعضای باند سارقان اماکن خصوصی در  شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری باند ۵ نفره سارقان اماکن خصوصی با ۳۸ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در محدوده یکی از روستا‌های این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او افزود: مأموران کلانتری "۲۰ گل سرخ" پس از هماهنگی قضائی و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند ۵ سارق حرفه‌ای که اعضای یک باند بودند را در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: پس از بازرسی از محل اختفاء سارقان، مقادیری اموال مسروقه از نوع جعبه تقسیم برق، ابزار آلات صنعتی، لوازم یدکی، پمپ کف کش آب، آچار، قیچی آهن بر، جک روغنی، لوله و اتصالات، کابل برق و ... کشف شد.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۳۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، عنوان داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مسروقه مکشوفه، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را از طریق تماس با مرکز ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۷ راس گاو قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۱۷ راس گاو قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: ماموران انتظامی "ممسنی" حین گشت زنی در یکی از محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل گاو مشکوک و آن را برای بررسی بیبشتر متوقف کردند.

او بیان داشت: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از آن کامیون، ۱۷ راس گاو قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی و بهداشتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری ۲ سارق با ۲۰ فقره سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در شهرستان، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی هدفمند و نامحسوس، ۲ سارق اماکن خصوصی را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون تصریح کرد: متهمان در تحقیقات، به ۲۰ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

۵۴ کیلو تریاک در خودرو تیبا

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک دستگاه تیبا و کشف ۵۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر، ماموران پاسگاه انتظامی "رستاق" این شهرستان با اشراف اطلاعاتی و کنترل دقیق محور‌های مواصلاتی در گردنه "گدار پنبه" یک دستگاه سواری تیبا را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۵۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و در این رابطه یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

هشدار‌های های پلیس کوه چنار در راستای پیشگیری از سرقت منزل

فرماندهی انتظامی شهرستان کوه چنار هشدار‌های پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت منزل را به شهروندان ارائه داد:

۱- سارقین برای سرقت منزل به هر نحو ممکن از عدم حضور ساکنین اطمینان حاصل می‌کنند، بنابراین تا حد ممکن از خالی گذاشتن منزل خودداری کنید.
۲ - از گذاشتن کلید منزل زیر جا کفشی، داخل کفش، گلدان و ... خودداری کنید.
۳ - منزل خود را به وسایل و امکانات بازدارنده از قبیل دزدگیر، دوربین مدار بسته مجهز کنید.
۴ - هنگام ترک منزل از نگهداری هرگونه وجه نقد، اشیاء قیمتی، طلا و جواهرات در مکان‌هایی از منزل که اطمینان دارید سارقان آن‌ها را پیدا نمی‌کنند، خودداری و آن‌ها را به صندوق امانات یا افراد مورد اعتماد بسپارید.
۵ - هنگام خروج از منزل از قفل و بسته بودن درب‌های ورودی تراس، پشت بام و پنجره‌ها مطمئن شوید.
۶ - از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس و غیر مطمئن پرهیز کنید.
۷ - صدای زنگ منزل و سوالات بی مورد توسط افراد ناشناس را زنگ خطر تلقی کنید.
۸ - توقف بدون دلیل خودرو‌های سواری مشکوک که معمولا" ۳ یا ۴ نفر سرنشین دارند در نزدیکی منزل قابل بررسی است، پس به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.
۹ - در بکارگیری خدمه، پرستار کودک، نظافت چی، دقت کرده و افراد مطمئن را استخدام کنید.
۱۰ - از باز کردن درمنزل بر روی اشخاص مشکوک که تحت عنوان میهمان سایر واحد‌های مجتمع، تعمیرکار، تاسیساتی و ... مراجعه می‌کنند، قبل از شناسایی و اطمینان خودداری کنند.
۱۱ - حفاظت فیزیکی منزل را کامل کنید، استفاده از نرده و حفاظ برای پنجره‌ها، دیوار حیاط و نصب درب ضد سرقت ضروری است.
۱۲- به هنگام خروج از منزل از قفل بودن در تراس اطمینان حاصل نموده و از قرار دادن کلید بر روی آن خودداری کنند.
۱۳- طلا و جواهرات خود را به صندوق امانات بانک بسپارید.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.