به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فورد در نظر دارد پیکاپ ماوریک را در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه کند. ماوریک که در زیرمجموعه ای از رنجر قرار دارد، قرار است بر روی خودروهای تک بدنه سوار بر شاسی بلندهای Escape و برانکو اسپورت سوار شود.
فورد ماوریک، بر روی پلتفرم C ۲ فورد ساخته خواهد شد که با برونکو اسپرت و اسکیپ مشترک است. شایعات حاکی از آن است که این پلتفرم در مکزیک ساخته میشود. به همین ترتیب، طول کلی ماوریک باید در مقایسه با خودروهای ثابت SUV کم حجم باشد، در حالی که هنوز با رنجر ۲۱۰.۸ اینچی کوتاه فاصله دارد.کارخانه دقیق هنوز تأیید نشده است، اما احتمال میدهیم در کنار برونکو اسپرت در کارخانه هرموسیلو ساخته شود.
بر خلاف پیکاپ سایز متوسط رنجر که در سبکهای بدنه SuperCrew و SuperCab موجود است، انتظار میرود که ماوریک جمع و جور فقط در مدل دوم استفاده شود. این بدان معناست که چهار در واقعی و یک فضای نشیمن عقب کاملاً مناسب است.
انتظار داریم که ماوریک بارهای سنگین را بکشاند، اما شک داریم حداکثر ظرفیت بارگیری و یدک کشی رنجر به ترتیب 843 و 3401 کیلوگرم باشد. ما شرط میبندیم که بار حمل و نقل ماوریک و ارقام بکسل به ارقام پیکاپ Transit Connect نزدیکتر شود که حداکثر 703 کیلوگرم قابل حمل است و میتواند تا 907 کیلوگرم را نیز بکسل کند.
ماوریک هنوز هم مانند یک پیکاپ مناسب به نظر میرسد. یک ظاهر طراحی شده مربع شکل، یک جلو پنجره بزرگ و یک جلو پنجره کاملاً ایستاده دارد. ما پیش بینی میکنیم که طراحی داخلی ماوریک تا حد زیادی نمای بیرونی آن را منعکس کند. انتظار منحنیهای کمی و زاویههای زیاد، همچنین دستگیرههای بزرگ برای کنترل آب و هوا و عملکردهای اصلی استریو، تعداد زیادی مکان بزرگ ذخیره سازی و حتی امکان چیدمان صندلیهای جلو از سه جهت را داریم.
یک نیمکت عقب سه رو نیز باید استاندارد باشد، اگرچه فورد به مشتریان اجازه دهد برای دستیابی به فضای ذخیره سازی اضافی، آن را حذف کنند جای تعجب نخواهد داشت. با توجه به توانمندیهای هم نوع پلتفرمهای آن، مدلهای پیشرفته ماوریک ممکن است نمونهای از ۲.۰ لیتری چهار لیتری توربوشارژ ۲۵۰ اسب بخار Escape و برانکو اسپورت را به کار گیرند.
گرچه فورد همچنین ممکن است I-۳ توربوشارژ ۱۸۱ اسب بخاری Escape و برانکو اسپورت SUVs را به عنوان موتور سطح ابتدایی ماوریک ارائه دهد، اما در نهایت ممکن است تصمیم بگیرد که چهار سیلندر ۲.۰ لیتری ۱۶۲ اسب بخاری سادهتر از Transit Connect را ارائه دهد، همچنین ممکن است فورد پیکاپ را با هر دو موتور به عنوان گزینه پیشرانه ارائه دهد.
صرف نظر از این، ما پیش بینی میکنیم که این خودرو با جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک و پیشرانه جلو به صورت استاندارد عرضه شود و گزینه چرخ محرک تمام چرخ نیز در دسترس باشد. فقط میتوانیم حدس بزنیم که در نهایت فورد قصد دارد برای ماوریک چه هزینهای را شارژ کند. با این اوصاف، تصور میکنیم قیمت پایه پیکاپ جمع و جور کمتر از قیمت Ranger و Transit Connect باشد، قیمت اولی در حال حاضر با قیمت ۲۶هزار و ۰۱۵ دلار و دومی با ۲۶۰۵۰ دلار شروع میشود.
هنوز هم شک داریم که فورد فقط یک مدل ماوریک ارائه دهد و حرکت در پله های بالاتر و افزودن گزینههای مختلف مطمئناً قیمت پیکاپ را پایین میآورد.