سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ورود شرکت‌های دانش بنیان به حوزه علوم انسانی برای رفع نیاز‌ها

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: اولین رویداد در حوزه علوم انسانی برای معرفی شرکت‌های توانمند دانش بنیان برای رفع نیاز‌های این حوزه شکل گرفت.

علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از مجموعه خدماتی که صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان و فناور ارائه می‌دهد موضوع رویداد‌های تبادل فناوری است. در واقع این وریداد‌ها برای معرفی توانمندی شرکت‌های دانش بنیان به حوزه‌های هدف صورت می‌گیرد.

او در ادامه افزود: تا کنون همه رویداد‌های تبادل فناوری ما با بخش‌های صنعتی بزرگ مثل حوزه فولاد، خودرو و موارد مشابه انجام می شد. در واقع این رویداد‌ها به جهت نفوذ فناوری در حوزه‌های صنعتی صورت می‌گرفت، اما خوشحالیم که اولین رویداد در حوزه علوم انسانی و به طور خاص در حوزه زبان و ادب فارسی برای معرفی شرکت‌های توانمند دانش بنیان به جهت رفع نیاز‌های این حوزه شکل گرفت.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در واقع شرکت‌های توانمندی داریم که در حوزه هوش مصنوعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، توانمندی بسیار بالایی دارند. اگر نیاز‌ها به خوبی از طرف مقابل تعریف شود، می‌توان آن‌ها را رفع کرد. نزدیک به ۶۰۰ شرکت در فراخوان اولیه شرکت کردند و برای ۱۰۰ شرکت با نهاد‌های فرهنگستان زبان و ادب فارسی، بنیاد سعدی و موسسه دهخدا جلساتی برگزار شد که در نهایت با ۱۰ شرکت به تفاهم رسیدیم. امیدواریم این رویداد نفوذ و ارتباط شرکت‌های دانش بنیان را در حوزه علوم انسانی به میزان بیشتری شاهد باشیم.

وحدت در پایان تصریح کرد: صندوق نوآوری شکوفایی به عنوان میانجی از دو جهت تامین مالی این قرارداد‌ها و تضمین کیفیت این خدمات کمک کننده است. همچنین میزان تسهیلات با توجه به هر قرارداد و نیازمالی در نظر گرفته می‌شود. در واقع ما منابع ۸۰ درصد هر قرارداد را تامین می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.