سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منع تردد شناورهای سبک در آب های هرمزگان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از امشب خلیج‌فارس و دریای عمان در محدوده هرمزگان مواج شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، مجتبی حمزه نژاد، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از امشب تا روز دوشنبه با وزش باد نسبتا شدید شمال غربی، خلیج‌فارس و دریای عمان در محدوده هرمزگان مواج شود.

حمزه نژاد افزود: از ساعات بعدازظهر امروز افزایش سرعت باد از خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز خواهد شد و به تدریج کلیه مناطق دریایی استان را نیز دربر می‌گیرد.

او گفت: وزش باد نسبتا شدید شمال غربی، سبب مواج شدن دریا و اختلال در تردد‌های دریایی خواهد شد. وزش این باد‌ها تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود:طی این مدت سرعت وزش باد قابل ملاحظه و در برخی نقاط از تنگه‌ی هرمز به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲۰۰ سانتیمتر می‌رسد.

حمزه نژاد درباره توصیه هواشناسی دریایی جمعه شب تا دوشنبه (۱۵ تا ۱۸ اسفند ماه) نیز گفت: با توجه به وزش باد شدید، شناور‌های سبک از تردد دریایی از بعدازظهر جمعه در تنگه هرمز و خلیج فارس و از روز شنبه در غالب مناطق دریایی به ویژه تنگه‌ی هرمز خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان در نظر گرفته شود.

او افزود: در ساعات ظهر افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است و از فردا تا اواسط هفته آینده از میزان گرمای هوا کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.