سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید پکن بر حفظ چین واحد و تقویت ارتش این کشور

نخست وزیر چین در افتتاحیه نشست سالانه کنگره ملی بر تقویت ارتش و حفظ اصل چین واحد تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری گلوبال تایمز، لی که چیانگ، نخست وزیر چین در افتتاحیه نشست سالانه کنگره ملی خلق فاش کرد که پکن قصد دارد ارتش خود را از طریق اصلاحات، فناوری علمی و آموزش افراد توانمند تقویت کند.

وی با قدردانی از پیشرفت‌های دفاعی چین تا به امروز گفت: این کشور قصد دارد ایده رئیس جمهور شی جین پینگ را برای ادامه استراتژی نوسازی نظامی خود در «دوره جدید» عملی کند.

لی توضیح داد که هدف، اطمینان از رهبری مطلق حزب حاکم بر نیرو‌های مسلح از طریق تقویت آموزش و آمادگی و بهبود طرح علوم و فنون دفاعی است.

که چیانگ در ادامه تأکید کرد که این کشور به دنبال اجرای جامع و دقیق اصل «یک کشور، دو نظام» در دو منطقه اداری خاص خود - هنگ کنگ و ماکائو است.

او همچنین در مورد تایوان گفت: چین متعهد خواهد بود که اصل «چین واحد» را حفظ کند و در مسیر ارتقای رشد صلح آمیز روابط در سراسر تنگه تایوان و اتحاد چین قدم بر دارد.

لی تاکید کرد که پکن قاطعانه از هرگونه فعالیت جدایی طلبانه جلوگیری می‌کند.

لی با اعتراف به اینکه بحران جهانی کرونا بنیان اقتصادی در چین را تحت تأثیر قرار داده است، تلاش برای پیشبرد روابط تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان چین و آمریکا را کارآمد دانست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.