سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایه سنگین کرونا روی تیم ملی فوتسال ایران

تیم ملی فوتسال کشورمان به خاطر شیوع کرونا نتوانست در چارچوب رقابت‌های تدارکاتی به مصاف حریفان قدرتمندی برود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتسال ابتدا قرار بود اسفند ماه سال قبل در جام ملت‌های آسیا حاضر شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این رقابت‌ها لغو و بعد از آن قرار شد این بازی‌ها مرداد ماه در کویت برگزار شود. باز هم شیوع کرونا مانع برگزاری این مسابقه شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سومین بار تصمیم گرفت جام ملت‌ها را آذر ماه در کویت برگزار کند، اما باز هم نشد و در نهایت AFC تصمیم گرفت این بازی‌ها آذر ماه ۲۰۲۱ در کویت برگزار شود. این لغو چند باره جام ملت‌ها به تیم‌های آسیایی ضربه سنگینی وارد کرده است.

ملی پوشان فوتسال از ماه‌ها قبل خودشان را برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده می‌کردند، اما کرونا بار‌ها مانع برگزاری بازی‌های تدارکاتی تیم ملی شد، به طوری که فقط توانستیم یک بازی دوستانه با ازبکستان برگزار کنیم.

اوایل مهر ماه بود که فوتبالیست‌های کشورمان از سوی فدراسیون ازبکستان به این کشور دعوت شد. فدراسیون فوتبال از این موقعیت استفاده کرد و فوتسالیست‌های کشورمان را هم به همراه فوتبالی‌ها به ازبکستان اعزام کرد.


بیشتر بخوانید


به هر زحمتی بود تیم ملی فوتسال عازم ازبکستان شد و در آنجا توانست ۲ بازی برابر ازبک‌ها برگزار کند. از مهر ماه که تیم ملی فوتسال با ازبکستان بازی کرد ملی پوشان کشورمان بازی دیگری برگزار نکرده اند. این در حالی است که فوتسالیست‌های ایران باید تا کمتر از ۶ ماه دیگر در رقابت‌های جام جهانی حاضر شوند.

کمیته فوتسال در این مدت تلاش‌ زیادی کرده است تا تیم ملی بتواند چند دیدار دوستانه برابر تیم‌های مطرح جهان برگزار کند، اما تا امروز کرونا مانع این موضوع شده است.

تیم ملی فوتسال باید شهریور ماه در مسابقات جام جهانی حاضر شود. رقابت‌هایی که قرار بود ابتدا شهریور ماه امسال در لیتوانی برگزار شود، اما به خاطر کرونا به تعویق افتاد و با یک سال تاخیر برگزار می‌شود. اگر فدراسیون فوتبال می‌خواهد که ملی پوشان فوتسال کشورمان مانند دوره قبل  موفق شود باید از همین حالا برنامه ریزی مناسبی انجام دهد.


بیشتر بخوانید


محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال بار‌ها ابراز نگرانی و اعلام کرده است که اگر نتوانیم بازی های دوستانه خوبی انجام دهیم نمی توانیم از تیم ملی انتظار زیادی داشته باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.