سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسفند،ماه بحران انتقال خون

مدیر کل انتقال خون مازندران اسفند هر سال را ماه بحران برای اهدای خون نامید.

دکتر تقوی مدیر کل انتقال خون مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه در اسفند هر سال با بحران انتقال خون مواجه هستیم، گفت: به همین دلیل معمولا اسفند را ماه بحران انتقال خون می‌دانیم.

او درباره علت کمبود خون در این ماه، افزود:یک دلیل آن است که چون در این ماه و ماه بعد که فروردین بوده تعطیلی زیادی داریم با کمبود خون مواجه می‌شویم.

دکتر تقوی گفت:دلیل دوم این است که بیماران خاص، سرطانی، تالاسمی و عمل‌های جراحی در داخل بیمارستان‌های استان در این ماه بیشتر از حد معمول است.

او افزود: از مردم استان درخواست می‌کنیم که حتما در این چند هفته مانده به پایان سال و دو هفته اول فرورین به ۱۱ پایگاه انتقال خون استان برای اهدای خون مراجعه کنند.

دکتر تقوی گفت:بیماران تالاسمی نمی‌توانند منتظر باشند تا ما خون را به آن‌ها برسانیم چون این بیماران هر ماه ۲ واحد خون را حتما نیاز د ارند.

او با بیان اینکه همه گروه‌های خونی را هم اکنون در استان نیاز داریم،افزود: افراد قبل از اینکه برای اهدای خون مراجعه کنند سامانه نوبت دهی را مدنظ قرار دهند که از قبل هماهنگی‌های لازم انجام شده تا معطل نشوند.

دکتر تقوی گفت:امیدواریم بتوانیم در این پاندمی کرونا که حدودا ۵ تا ۶ درصد کاهش مراجعه را داشتیم در این ماه پایانی سال حداقل یک یا دو درصد را جبران کنیم.

او افزود:روز‌های تعطیل هم اکثر مراکز انتقال خون استان باز بوده و منتظر مردم نوعدوست مازندران است تا بتوانیم خون مورد نیاز بیماران را تامین کنیم.

مدیر کل انتقال خون مازندران گفت:در مراکز انتقال خون استان صد در صد شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شده و تاکنون یک مورد هم گزارش ابتلا به کرونا در مراکز انتقال خون استان نداشتیم.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.