سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم دشتستان در مجلس:

جعبه سیاه پارس جنوبی باز می‌شود

ابراهیم رضایی گفت: جعبه سیاه پارس جنوبی را باز و پشت‌پرده‌ها را روشن می‌کنیم و به تاریک‌خانه‌های این منطقه نورافکن می‌تابانیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفتو با خبرنگاران در پاسخ به برخی انتقادات و سوالات در مورد پارس جنوبی و برخورد با فساد در این صنایع بیان کرد: اقدامات ما در مورد پارس جنوبی محدود به سخنرانی و تذکر و… نبوده است و اقدامات گسترده‌ای در این زمینه داشته‌ایم.

او عنوان کرد: اولین اقدام، سؤال از وزیر نفت در مورد پارس جنوبی بود که جوابی قانع‌کننده به مجلس ارائه نشد و اولین کارت زرد مجلس یازدهم به وزیر نفت داده شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از همه ابزار‌های قانونی برای مقابله با تخلفات و فساد‌ها و ناکارآمدی‌ها در پارس جنوبی استفاده می‌کنیم افزود: به بیش‌تر مدیران پارس جنوبی، صنایع گاز و پتروشیمی نمره قبولی نمی‌دهیم و عملکردشان را قبول نداریم.

رضایی با بیان اینکه به نمایندگی از مردم استان بوشهر شاکی این مدیران شده‌ایم ادامه داد: بنده وزیر نفت نیستم وگرنه اغلب این مدیران را برکنار می‌کردم و نیروی متخصص، متعهد، پاک‌دست و بومی که اموال بیت‌المال را غارت نکند و به جای هدررفت بیت‌المال به کشور خدمت کند را جایگزین می‌کردم.

او تاکید کرد: دعوای ما با این‌ها بر سر همین مسائل است، مکرر تذکر داده‌ایم و سوال کردم. به نمایندگی از کارگران بومی پارس جنوبی از مدیران ارشد وزارت نفت شکایت کردیم. گفتم در حق این‌ها ظلم کرده‌اید و باید روند اصلاح شود و حق بومی‌ها را بدهید، از ابزار قانونی که در دست داریم استفاده می‌کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجموعه پارس جنوبی و شرکت‌های گازی و برخی پتروشیمی شاهد تخلفات زیادی هستیم. پارتی بازی و مجموعه‌ای از مسائل را در پارس جنوبی شاهد هستیم.

رضایی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از پارس جنوبی را آغاز کرده‌ایم گفت: به همراه تعدادی از نمایندگان متعهد مجلس این کار را آغاز کرده‌ایم تا این جعبه سیاه را باز کنیم و پشت‌پرده‌ها را روشن کنیم و به تاریک‌خانه‌های این منطقه نورافکن بتابانیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.