سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز مردم به گوشت مرغ به طور کامل تامین می‌شود/ ۵۰۰ هزار قطعه مرغ آماده کشتار است

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلی برای تامین گوشت مرغ شب عید در استان وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاالله ابراهیمی رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه مشکلی برای تامین گوشت مرغ شب عید در استان وجود ندارد اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد ۵۰۰ هزار قطعه مرغ با ۴۰ روز سن در مرغداری‌های استان آماده کشتار است.

او با بیان اینکه در بهمن ماه، یک‌میلیون و ۴۸۱ قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغداری استان انجام شد افزود: از این تعداد جوجه‌ریزی انجام شده نزدیک به سه هزار تن گوشت مرغ حاصل خواهد شد که با توجه به سرانه دو کیلوگرم مصرف ماهیانه گوشت مرغ در استان بخشی از این تولید مازاد خواهد بود و نیاز استان در شب عید به طور کامل تامین می‌شود.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی اضافه کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون نیز چهار هزار و ۴۰ قطعه جوجه‌ریزی در این واحد‌ها انجام شده است.

او با اشاره به اینکه همزمان با کاهش میزان جوجه‌ریزی در کشور، میانگین قیمت مرغ نیز با افزایش مواجه شده است، یادآور شد: به همین دلیل، تقاضا برای انتقال و خروج مرغ زنده از استان نیز رشد یافته است.

ابراهیمی با بیان اینکه صد درصد نهاده مورد نیاز مرغداری استان تامین شده است گفت: تأخیر پیش‌آمده در توزیع نهاده منجر به تامین آن از بازار آزاد می‌شود که تلاش خواهد شد با پیگیری و نظارت بر روند تامین نهاده، نگرانی مرغداران برای جوجه ریزی رفع شود.

او همچنین میزان نیاز روزانه استان به تخم‌مرغ را ۳۰ تن برآورد کرد و افزود: در ماه‌های اخیر دو واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار در چهارمحال و بختیاری به مجموع واحد‌های تولیدی اضافه‌شده است که با توجه به تولید روزانه هفت تن تخم‌مرغ در این واحد‌ها همچنان کمبود‌های قابل‌توجهی در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.