سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان:

تصمیم نهایی برای سفر‌های نوروزی از سوی ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود

شجاعی گفت: تصمیم گیرنده نهایی برای چگونگی سفر‌های نوروزی ستاد ملی مقابله با کرونا است و احتمالا اجازه سفر به شهر‌های با شرایط بحرانی صادر نمی‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلام شجاعی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: احتمال ممنوعیت سفر‌های نوروزی به خوزستان با توجه به روند شیوع کرونا در این استان وجود دارد و اگر وضعیت شهر‌های استان قرمز، نارنجی و زرد باشد قطعا ستاد کرونا اجازه سفر به خوزستان را نخواهد داد.

او با بیان اینکه ملاک اصلی تصمیم‌گیری در زمینه چگونگی سفر‌های نوروزی با توجه به وضعیت بیماری کرونا ستاد ملی کرونا است و باید منتظر نظرات نهایی ستاد ملی ماند، افزود: پیرامون وضعیت استان و روند بیماری گزارش‌های مختلفی به وزارت خانه میراث فرهنگی ارسال شده و امیدواریم طی هفته‌های آینده وضعیت استان از حالت فعلی تغییر کند و میزان ابتلا به کرونا با تلاش مردم کاهش یابد تا بتوانیم از فرصت تعطیلات نوروز بهره‌مند شویم.

شجاعی تصریح کرد: وضعیت خوزستان از نظر کرونا به شکلی است که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان حتی در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که ۵ اسفند ماه امسال برگزار شد، علیرغم آمادگی کامل به دلیل قرمز بودن ۱۱ شهر استان امکان حضور را نداشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان عامل مهم در رونق اقتصادی صنعت گردشگری را گردشگر عنوان کرد و بیان داشت: وقتی اصلی‌ترین عامل این صنعت به دلیل مسائلی چون کرونا از چرخه صنعت گردشگری موقتا حذف می‌شوند، درآمدزایی و رونق بخشیدن به این صنعت بسیار سخت خواهد بود و این تنها مختص کشور ما نیست، بلکه در سراسر دنیا اینگونه است.

او با اشاره به ایجاد شرایط بازدیدهای مجازی به منظور معرفی و شناسایی آثار تاریخی، فرهنگی و ... برای گردشگران  در شرایط فعلی که به دلیل بیماری، سفر برای همه ممکن نیست، ادامه داد: در صورت شیوع کرونا مردم از سفر‌های غیرضروری به منظور حفظ سلامت خود و خانواده‌ها پرهیز کنند.

شجاعی اظهار کرد: مردم در صورت سفر کردن به خوزستان سعی کنند از تاسیسات اقامتی استان استفاده نمایند، چراکه اداره کل میراث بازدید‌های روزانه از این تاسیسات دارد و بهداشت به خوبی در آن‌ها رعایت می‌شود، ضمن اینکه خوزستان از نظر ظرفیت‌های اقامتی نسبت به برخی استان‌ها از ظرفیت خوبی برخوردار است و کیفیت این‌ اقامتگاه‌ها نیز خوب است، همچنین یک سامانه ذخیره و رزرو تاسیسات اقامتی ایجاد شده که مسافران می‌توانند از قبل نسبت به تعیین محل اقامت خود اقدام کنند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.