سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بانک اطلاعات فروشندگان مواد مخدر اقدامی راهبردی

مبارزه با مواد مخدر اقدامی فرادستگاهی و تهیه بانک اطلاعات مواد فروشان اقدامی راهبردی در مبارزه با این پدیده شوم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  کشور ایران درمسیر ترانزیت بین المللی مواد مخدر قرار دارد و این امر موجب ورود مواد مخدر به خود کشور و مبتلا شدن جوانان به این پدیده شوم می‌شود که در این راستا اقدامات فرادستگاهی و تهیه بانک اطلاعات مواد فروشان اقدامی راهبردی در مبارزه با این پدیده شوم است.

در همین راستا در نشست اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی بر تهیه بانک اطلاعات خرده فروشان مواد مخدر تاکید  و مقرر شد اقدامات حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ با برنامه ها‌ی جدید و اثربخش و متناسب با شرایط روز اجرا شود.

در این نشست بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با تاکید براینکه در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بایستی همه دستگاه‌ها پای کار باشند گفت: باید بانک اطلاعات خرده فروشان تهیه شود.

در این جلسه هچنین مقرر شد مناطق آلوده مواد مخدر و خرده فروشان در سطح شهرستان‌های استان مرکزی تا قبل از شروع سال جدید پاکسازی شود و دستگاه‌های ذیربط و عضو شورا تا پایان اسفند برنامه‌های خود را در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ به دبیرخانه این شورا اعلام کنند.

اکرمی افزود: اقدامات و فعالیت‌ها در حوزه مقابله با مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ باید اثر بخش و پاسخگوی شرایط روز و متفاوت با سال ۹۹ باشد وتمامی مناطق آلوده به مواد مخدر و خرده فروشی‌ها در تمامی شهرستان‌ها تا قبل از عید باید پاکسازی شوند.

در نشست اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی همچنین گزارشی از میزان کشفیات مواد مخدر و دستگیری‌ها در این حوزه و اقدامات صورت گرفته در راستای حرفه آموزی معتادین بهبود یافته ارائه شد.

سرهنگ شمسایی فرد رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه ارائه کرد و گفت: میزان کشفیات مواد مخدردر ۱۱ ماهه امسال در استان مرکزی ۲۰ درصد افزایش دارد.

سرهنگ شمسایی فرد همچنین از افزایش ۱۵ درصدی اجرای طرح‌های مبارزه با موادمخدر و افزایش ۸۰ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در استان مرکزی در مدت این ۱۱ ماه خبر داد.

او افزود: اقدامات ما بیشتر به سمت پیگیری و مقابله با مواد مخدر پرخطر است و در سال ۱۴۰۰ نیز اقدامات بازدارندگی و طرح هوشمندسازی برای مقابله با مواد مخدر را در دستور کار خود قراردادیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی هم گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به جامعه هدف و معتادن بهبود یافته و زندانیان باید منجر به شغل شود تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

همانطور که گفته شد مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از ان امری فرادستگاهی است که تنها به پلیس مربوط نمی‌شود و باید همه ادارات، نهاد‌ها و ارگان‌ها برای ریشه کنی این افیون دست به دست هم دهند و در این راستا اطلاعات مورد نیاز برای اقدام  هماهنگ و جلوگیری از موازی کاری و اتلاف انرژی نیاز است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.