سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی‌های حقوقی؛

راهکار قانونی شکایت از خودروسازان چیست؟

برای شکایت از خودروسازان راهکارهای قانونی وجود دارد که باید مطابق با آن‌ها عمل کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، قانون راهکار‌هایی را در نظر گرفته تا توسط آن بتوانیم از خودروسازان شکایت کنیم.

مطابق با قانون مصرف‌کنندگان و آن‌هایی که از خودرو‌ها استفاده می‌کنند در صورت هرگونه نارضایتی از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو می‌توانند به مراجع قانونی شکایت کنند.

بر اساس آنچه که در قانون آمده است، استفاده کنندگان از خودرو بر اساس این اصلاحیه آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند شکایت خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ببرند.

بر اساس این آیین نامه اگر مصرف کننده از نتیجه رسیدگی در وزارت صنعت، معدن و تجارت ناراضی باشد می‌تواند به هیئت حل اختلاف خودرویی دبیرخانه آن وزارتخانه مراجعه و دوباره شکایت خود را مطرح کند.

هیئت حل اختلاف خودرویی موظف است در مدت ۲۰ روز از ثبت شکایت به موضوع رسیدگی و رأی خود را صادر کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ایرانی
۰۷:۵۲ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
سلام 3 ماهه برای نوسازی تاکسی پول واریز کردیم چرا پیش فاکتور صادر نمی کنند خواهش می کنیم پیش فاکتور را( با افزایش قیمت در موجودی یا وام ندهید) اگر خدا را قبول دارید رحم داشته باشید با توجه به شرایط کرونا که چند ساله اوضاع کار خوب نیست و فرسوده بودن تاکسی که گوشه خانه افتاده بود هیچ درآمدی نداشتیم و نداریم و خیلی از راننده ها براثر کرونا فوت نمودند لطفا انصاف داشته باشید و مانند فروش فوق العاده تاکسی ها هم افزایش قیمت نداشته باشند
راننده تاکسی
۱۰:۲۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
با سلام راننده تاکسی هستم دوساله که درآمدی ندارم (بخاطر فرسودگی ماشین ) ماه پیش با کلی قرض برای تعویض تاکسی فرسوده اقدام و پول واریز نمودم از شما استدعا دارم هرچه زود تر تحویل دهید و همین مبلغ باقی بماند و خودش یا وامش شامل افزایش قیمت نشود بخدا قسم توان پرداخت ندارم