سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران‌ جوان مطرح کرد؛

فضای اطراف تئاتر شهر، مناسب اهالی هنر نیست

مدیر اداره کل هنر‌های نمایشی گفت: برخی از سنگ‌های دیوار تئاتر شهر کنده شده که مرمت کردن آن‌ها کار دشواری است.

قادر آشنا مدیر اداره کل هنر‌های نمایشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت حریم تئاتر شهر گفت: ساختمان تئاتر شهر میراث گران قیمتی برای تئاتر ایران است. اکنون اطراف تئاتر شهر زیبنده‌ اهالی تئاتر و هنرمندان نیست. متاسفانه برخی سنگ‌های این ساختمان کنده شده و روی قسمت‌هایی از دیوارها، یادگاری نوشته اند.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل چاره‌ای جز کشیدن حریم دور ساختمان تئاتر شهر نداریم. جلسات مفصلی با مدیران داشتیم که در تمام این جلسات به این نتیجه رسیدیم که باید به حفظ بنای تاریخی تئاتر شهر کمک کنیم. همچنین فاز اول طرح پهنه‌ی رودکی اجرا و فاز دوم در حال شروع است.

آشنا درباره زمان ساخت حریم تئاتر شهر اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی مشخص کردن حریم تئاتر شهر را بر عهده گرفتند. شهرداری نیز مشخص شدن وضعیت تئاتر شهر را تا پایان سال جاری نوید دادند. تلاشمان بر این است که تا پایان اسفند ماه حریم مشخص و با شروع سال جدید طرح اجرایی و عملیاتی شود.

وی درباره شکل ظاهری حریم تئاتر شهر تاکید کرد: دیواری با نمای هنری تئاتر شهر را محصور خواهد کرد که هم دید ساختمان تئاتر شهر را نگیرد و هم از آسیب دیدن این ساختمان جلوگیری کند. همچنین برخی از سنگ‌های دیوار تئاتر شهر کنده شده که مرمت کردن آن‌ها کار دشواری است.


بیشتر بخوانید


مدیر اداره کل هنر‌های نمایشی در پایان صریح کرد: با ساخت کافه و رستوران در اطراف تئاتر شهر موافق نیستم، زیرا دید بنا را از دست می‌دهیم و ساختمان پوشیده می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.