سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

الگوی بنگاه محور بنیاد برکت چگونه اجرا می شود؟

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: طی ۳ تا ۵ سال از زمان شروع مشارکت بنیاد برکت در این طرح‌های بنگاه محور، از آن خارج می‌شویم.

سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در الگوی بنگاه محور (مشارکت در سهام) به منظور توانمندسازی کارآفرینان بومی و ایجاد اشتغال در جوامع محلی، بنیاد برکت اقدام به مشارکت در کارگاه‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط به صورت مشارکت در سهام، با حفظ استقلال شرکت و بدون تصدی گری کرده است.

او با بیان اینکه این الگو با شرکت‌های تولیدی (سهامی خاص) با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و محروم مشارکت دارد، گفت: الگوی بنگاه محور به طرح‌های تکمیل کننده‌ی زنجیره‌ی ارزش طرح‌های خرد اجتماع محور اولویت می‌دهد.

مدنی افزود: اشتغال‌های ایجاد شده در راستای این الگو در تولید کالا‌های اساسی کشور ورود و مشارکت دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه از این طریق می‌توان در طرح‌های احیایی و نیمه تمام مشارکت کرد و در طرح‌های دانش بنیان، صادرات محور موثر است، تصریح کرد: در راستای سرمایه گذاری در طرح‌های بنگاه محور ۴۹ درصد حداکثر میزان سهام داران است و حداقل ۳۴ درصد سهم بنیاد برکت خواهد بود که هدف آن عدم تصدی گری است.

او ادامه داد: طی ۳ تا ۵ سال از زمان شروع مشارکت بنیاد برکت در این طرح ها، پس از اطمینان از تحقق ظرفیت تولید و اشتغال از آن خارج می‌شویم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.