سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح سامانه سراج در سه شهرستان چهارمحال و بختیاری

معاون پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری، از آغاز اجرای طرح کشوری سامانه سراج (رصد آسیب‌های اجتماعی) در سه شهرستان استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهشید سلیمانی معاون پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح کشوری سامانه سراج (رصد آسیب‌های اجتماعی) در سه شهرستان این استان آغاز شد.

او افزود: در این طرح که یک هزار پرسشنامه پژوهشی استاندارد با همکاری جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی در جمعیت هدف بین ۱۸ تا ۶۵ سال استان توزیع، تکمیل و جمع‌آوری خواهد شد.


بیشتر بخوانید


سلیمانی اضافه کرد: پس از جمع‌آوری اطلاعات توسط اعضای این تیم از جامعه هدف در سه شهرستان لردگان، شهرکرد و بن، پرسشنامه‌ها به دبیرخانه عالی رصد آسیب‌های اجتماعی کشور برای بررسی و تحلیل داده و شاخص‌های اجتماعی ارسال می‌شود.

او ادامه داد: در این پرسشنامه‌ها مسائل مهم اجتماعی از جمله خشونت، دغدغه اجتماعی، اعتماد، همکاری و مشارکت اجتماعی، مسئولیت‌پذیری محیط زیستی، اهمیت به معلولان و سالمندان و مواردی در خصوص سلامت روانی و اجتماعی و اعتیاد و ازدواج هم ارزیابی و سنجش می‌شود.

سلیمانی با تاکید بر اینکه این طرح با هدف سنجش سلامت اجتماعی در محله‌ها و مناطق مختلف آغاز شده است گفت: اجرای این طرح از سال ۹۶ و در مراحل مختلف در سطح کشور آغاز شد و در راستای اجرای این طرح پارسال نیز دو هزار پرسشنامه در استان تکمیل شد.

او ادامه داد: این طرح حالت پیمایشی و بررسی مولفه‌های موثر در آسیب‌های اجتماعی دارد و علاوه بر آمارگیری از آسیب‌های اجتماعی به شناسایی تعیین‌کننده‌ها و عوامل موثر در ایجاد آسیب‌ها نیز پرداخته می‌شود.

سلیمانی گفت: این طرح با همکاری نیروی انتظامی و جمعیت همیاران سلامت بهزیستی تا پایان اسفندماه در استان اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.