سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودک ۱۰ ساله لبنانی نفر اول مسابقات جهانی چرتکه شد

سرعت عجیب کودک ۱۰ ساله لبنانی در محاسبات ذهنی با چرتکه او را نفر اول مسابقات جهانی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، «علی مرعی عوالا»، یک کودک لبنانی توانست در مسابقه جهانی ترویج محاسبه ریاضیات با چرتکه که روشی است که توانایی‌ها و استعداد‌های ریاضی کودکان را پرورش می‌دهد و بیش از ۱۳ شرکت کننده از چندین کشور در آن مشارکت می‌کنند، مقام اول را به دست آورد. او در این دیدار دوستانه جهانی عنوان «قهرمان جهان» محاسبات ذهنی را از آن خود کرد.

عوالا که اهل روستای تولین در استان نبطیه در جنوب لبنان است، باقیمانده شرکت کنندگان از ۱۳ کشور از جمله اردن، عراق، ژاپن، چین، انگلیس، استرالیا و هنگ کنگ را شکست داد.

این مسابقه از سوی یک سازمان غیردولتی هنگ کنگی برگزار می‌شود و ریاضیات را با چرتکه‌هایی ترویج می‌کند که می‌تواند به کودکان در رشد توانایی‌ها و استعدادیابی کمک کند.

این مسابقه معمولاً شاهد مشارکت گسترده‌ای است که گاهی به حدود ۵۶ کشور از سراسر جهان می‌رسد، زیرا همه کشور‌هایی را که به روش آموزش ژاپنی حساب ریاضی اعتماد می‌کنند، گرد هم می‌آورد.


بیشتر بخوانید


چنین مسابقاتی سطح مهارت‌هایی را که شرکت کنندگان در حل معادلات ذهنی دارند، اندازه می‌گیرند که برجسته‌ترین آن‌ها توانایی به یاد آوردن، تمرکز، تجسم و به خاطر سپردن رقبا است.

بسیاری از این مسابقات به سن شرکت کننده توجه ندارد بلکه به سرعت افراد در دادن پاسخ صحیح به هر معادله ریاضی که در مدت زمان محدودی که ارائه می‌شود و در بعضی موارد حدود چهل ثانیه برای هر معادله تمرکز دارند.

این مسابقه کارآموزان نخبه را در مراکز حسابرسی فوری ذهنی در سراسر جهان انتخاب می‌کند و کسانی که بتوانند همه اعداد را درک کنند و در زمان‌های رکورد با انعطاف پذیری ذهنی با آن‌ها برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
چیز به درد بخوری نیست .
چند تا از فامیلهای بنده در این مسابقه چرتکه برنده کشوری و استانی شده اند .
ولی در زندگی شان هیچ تاثیری نداشته است .
بروید دنبال نان که خربزه آب است .
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
ماشاالله